Nováček sezony Pascal Wehrlein ve formuli E předvádí neuvěřitelné výkony, přesto na vítězství stále čeká. V Mexiku byl od něho jen pár decimetrů, než mu došla energie. Vyhrálo tak Audi před BMW a Venturi.
Tohle se často nevidí. Neuvěřitelné drama, zvraty a v neposlední řadě smolné momenty až do posledních decimetrů mexického závodu.
V něm si nakonec první vítězství v sezoně připsal Lucas di Grassi a stáj Audi. I stále tak platí rovnice – co závod, to jiný vítěz. Všechno přitom do poslední zatáčky vypadalo úplně jinak.
Do ní ještě coby vedoucí muž závodu najížděl Pascal Wehrlein. Stalo se ale nevídané. Pár centimetrů před cílovou páskou mu došly poslední zbytky energie v akumulátorech.
Na zádech si přitom vezl hned několik dalších pilotů s minimálními rozestupy. Di Grassi jej předjel ještě na dráze, poté Wehrlein od jury obdržel ještě 5sekundovou penalizaci za obranný manévr a zkrácení šikany. Němec ve službách Mahindra Racing se tak propadl až na šestou příčku.
K obrovské smůle se špatnou kalkulací energie předvedl i tým Nissan e.dams. Oběma jeho jezdcům došla rovněž v posledním kole, přičemž v té době okupovali třetí, respektive čtvrtou příčku.
ČTĚTE TAKÉ: Formule E: Jedná se o nočním závodě v Rijádu
Na stupně vítězů tyto minely vynesly jezdce Antonia Felixe da Costu z BMW a Edoarda Mortaru z Venturi.
Velký posun skrze polem zaznamenal druhý pilot Mahindry Jerome D’Ambrosio. Po startu z devatenácté příčky protnul cílovou pásku na čtvrtém místě. Posunul se tak znovu do vedení šampionátu.
Závod v jeho začátku narušila velká nehoda, kterou zavinil Nelson Piquet z Jaguaru. Červené vlajky byly vyvěšeny poté, co rozbil svůj monopost po kolizi s Jeanem-Éricem Vergnem. Pozastavení závodu trvalo 25 minut.
VÝSLEDKOVÁ LISTINA ePRIX MEXIKA:
P. | Jezdec | Tým | Kol | Rozestup |
1. | L. di Grassi | Audi ABT Sport Schaeffler | 45 | Vítěz |
2. | A. da Costa | BMW I Andretti Motorsport | 45 | +0,436 |
3. | E. Mortara | Venturi Formula E | 45 | +0,745 |
4. | J. D’Ambrosio | Mahindra Racing | 45 | +1,159 |
5. | A. Lotterer | DS TECHEETAH | 45 | +1,785 |
6. | P. Wehrlein | Mahindra Racing | 45 | +5,210 |
7. | M. Evans | Panasonic Jaguar Racing | 45 | +5,800 |
8. | F. Massa | Venturi Formula E | 45 | +8,084 |
9. | S. Bird | Envision Virgin Racing | 45 | +8,356 |
10. | D. Abt | Audi ABT Sport Schaeffler | 45 | +8,438 |
11. | R. Frijns | Envision Virgin Racing | 45 | +9,044 |
12. | O. Turvey | NIO Formula E Team | 45 | +11,252 |
13. | J. Vergne | DS TECHEETAH | 45 | +19,153 |
14. | A. Sims | BMW I Andretti Motorsport | 45 | +20,471 |
15. | T. Dillmann | NIO Formula E Team | 45 | +20,871 |
16. | G. Paffett | HWA Racelab | 45 | +23,272 |
17. | J. M. López | Geox Dragon | 45 | +41,542 |
18. | S. Vandoorne | HWA Racelab | 45 | +43,425 |
19. | F. Nasr | Geox Dragon | 45 | +1:56,160 |
20. | O. Rowland | Nissan e.dams | 44 | + 1 kolo |
21. | S. Buemi | Nissan e.dams | 44 | + 1 kolo |
22. | N. Piquet | Panasonic Jaguar Racing | 2 | NC |