Závodění ve formuli E Rosberga “vůbec neláká”

Nico Rosberg se stal po skončení kariéry ve formuli 1 YouTuberem. Na svém kanále analyzuje závodní víkendy. Kromě toho je také podnikatelem a spoluzakladatelem Greentech Festivalu, který byl rovněž součástí letošní ePrix Berlína.

Před dvěmi lety prezentoval na okruhu nacházejícím se na bývalém berlínském letišti Tempelhof monopost druhé generace. Letos se spekulovalo dokonce o jeho návratu do světa motorsportu coby závodního pilota, a to s nově příchozím týmem Mercedes.

“Ne, vůbec mě neláká jezdit ve formuli E,” vyvrací zvěsti o jeho comebacku na okruhy šampion formule 1 z roku 2016 v rozhovoru pro deník Welt. “Formule 1 byla vždy mým snem. Ona je bezesporu stále tou nejvyšší třídou motorsportu.”

“V10 nahání husí kůži.”

Mnozí sérii elektrických formulí kritizují za to, že auta nevydávají žádný zvuk. Stejně se k tomu staví i potenciální nováček v seriálu Nico Hülkenberg, jehož dny v královně motorsportu jsou pravděpodobně sečteny.

Ačkoliv je čtyřiatřicetiletý rodák z Wiesbadenu velkým zastáncem elektromobility, tak připouští, že klasické spalovací motory mají jistý punc: “Jistě, zvuk V10 nic nepřebije, V10 je čirá husí kůže. Formuli 1 budu nadosmrti milovat, nezávisle na mých aktivitách coby podnikatel. Ale musíme přijmout, že tento druh husí kůže bude brzo minulostí.”

Rosberg se ve formuli E angažuje z toho důvodu, že jej fascinuje techologická inovace. Nicméně stejně tomu tak bylo i ve formuli 1: “Vím do detailu, jak funguje auto formule 1 – možná jako jediný pilot, neboť mě to tak fascinuje. Teď se moje fascinace po mé aktivní kariéře v motorsportu přenesla na trvalé technologie.”

Rosbergovi se nemohou shodnout

Zatímco Rosberg prosazuje “auta na baterky”, tak jeho otec Keke je zarytým fanouškem staré klasiky a nové technologii nemůže přijít na chuť. “Můj otec vidí moje angažmá spíše z pohledu podnikatele. Jeho to zajímá více z podnikatelského hlediska, než co se týká zachování planety – s tím příliš nesouhlasí. Ale naproti tomu s technologií a inovací ano.”