Závody bez diváků? Podle Agaga nyní jediné možné řešení

Zakladatel formule E Alejandro Agag se snaží, aby se elektrické monoposty vrátily na trať co nejdříve. Zdůrazňuje však, že restart sezony bude pod přísnými opatřeními.

Ještě před dvěma měsíci bylo jen těžko představitelné, že by se pořádaly velké sportovní akce před prázdnými tribunami. Nicméně kvůli přetrvávajícímu šíření koronaviru se to zatím jeví jako jediné možné řešení.

Minulý týden bylo potvrzeno, že se přesouvá také ePrix Berlína, což znamená, že se bude závodit nejdříve v srpnu. Jelikož Německo prodloužilo zákaz konání velkých akcí až do 31. srpna, tak se spekuluje, že by k obnovení sezony mohlo dojít v Asii. Ale i tam by se závod konal za “zavřenými dveřmi”.

Koronavirus: Ani Berlín si neudržel plánovaný termín

“Myslím si, že je to jediná cesta,” uvedl Agag na konto ePrix bez fanoušků na úterní virtuální tiskové konferenci. “A zdá se, že to tak bude ještě nějakou dobu. Jsem pro koncept sportovních událostí za zavřenými dveřmi, protože přinejmenším takto můžete fanoušky zabavit.”

Pořadatelé kvůli současné situaci přijdou o balík peněz a diváci o možnost zažít atmosféru závodu na vlastní kůži. Přesto díky moderním technologiím o motorsport zcela nepřijdou. Živé přenosy ze závodních víkendů lze sledovat buďto v televizi, na YouTube nebo na sociálních sítích.

“Sport má v časech COVID-19 také sociální funkci. Všiml jsem si, že spousta fanoušků se na sociálních sítích ptá, kdy se zase bude závodit. Oni to potřebují! Proto se vrátíme na trať za zavřenými dveřmi co nejdříve,” slibuje Španěl, jehož slova cituje portál e-formel.de. “Ale opravdu doufám, že tohle není budoucnost.”

Co bude s vozy třetí generace?

Vedení šampionátu plánovalo, že v příští sezoně budou nasazeny vylepšené současné specifikace vozů “Gen 2 EVO”, avšak současná situace si vyžádala pozastavení vývoje a premiéra upgradované 2. generace byla o rok posunuta. Podle Agagových slov je nahnutý i debut monopostů 3. generace, ke kterému by mělo dojít v sezoně 2022/23.

Potvrzeno: V 9. sezoně se vrátí zastávky v boxech s rychlonabíjením

“Musíme si důsledně promyslet, co s tím uděláme. Jednou z možností by bylo samozřejmě odložení. Další možnost je, že budeme pokračovat podle aktuálního plánu a třetí možností by byla smíšená forma.

Také se musíme prověřit, jestli nenajdeme jiný způsob, jak snížit náklady na Gen3 auto, abychom jej i přesto mohli v 9. sezoně nasadit,” popisuje 49letý rodák z Madridu. Dále zdůrazňuje, že nová generace vozu si vyžaduje větší pozornost, proto nechtějí rozhodnutí uspěchat.