Zdrcený Massa odchází z Venturi a nejspíše i z formule E: Závodění už mě nebaví

Venturi krátce po konci posledního závodu uplynulé sezony 2019/20 oznámilo, ze rozvazuje s Felipem Massou spolupráci.

Brazilský závodník barvy monacké stáje hájil dva roky, ale jeho výkony byly velmi nevýrazné a za jeho týmovým kolegou Edoardem Mortarou značně zaostával. V loňské sezoně získal téměř o polovinu méně bodů než Švýcar a letos bral Massa celkem dva body za 9. místo v Chile a 10. místo ve čtvrtém berlínském závodě, zatímco Mortara si připsal na své konto celkem 41 bodů.

“Uplynulé dvě sezony byly pro nás byly velmi náročné a z různých důvodů jsme bohužel nedosáhli toho, v co jsme doufali,” uvedl vicemistr sezony 2008 formule 1, jehož slova cituje portál The-Race.com. “Přesto to byla velká zábava a týmu přeji jen to nejlepší do budoucnosti.”

Vrcholem šestatřicetiletého rodáka ze Sao Paula bylo třetí místo z ePrix Monaka 2019, jinak se zpravidla pohyboval v polovině druhé desítky. Zejména v berlínském sixpacku vytvářel zbytečné chyby, jako například kolize z Lucasem di Grassim v sobotním závodě.

Ačkoliv šéfka týmu Susie Wolffová zdůrazňuje, že byl Massa pro tým velkým přínosem, tak ve finále jeho zkušenosti kýžené ovoce nepřinesly. Jeho forma byla na míle daleko za očekáváním.

“Přítomnost osoby takovéhoto kalibru a s tolika zkušenostmi bylo velkým pomocníkem v posunu týmu vpřed. K Felipemu chovám obrovský respekt. Bylo potěšením s ním znovu pracovat a do budoucnosti mu přeji všechno nejlepší.”

“Závodníci jsou tady od toho, aby závodili, ne aby kalkulovali a byli inženýry.”

Pro Massu ukončení kontraktu s Ventury pravděpodobně znamená rovněž konec ve formuli E. Už na tiskové konferenci minulý týden neoplýval zrovna nadšením: “Závodění bylo mnohem zábavnější vloni než letos.”

Touto sezonou se doslova protrápil, mohli za to především změny pravidel při jízdě za safety carem, přičemž za každou minutu strávenou za zpomalovacím vozem byla jezdcům odečteně jedna kilowatthodina. “Mohly za to zejména pravidla ohledně safety caru, protože jsme museli měnit více věcí. Museli jsme šetřit hodně energie, mnohem víc než v jakékoliv jiné sérii. To mě nebavilo. Závody vloni byly mnohem zábavnější než tento rok, alespoň pro mě, a změny pravidel pro nás v autech byly značné. Závodníci tu jsou od toho, aby závodili. Nejsou tu od toho, aby kalkulovali a byli inženýry.

Musíme být závodníky, a těmi občas být nemůžeme, protože se příliš soustředíme v každém kole na počítání energie. Podle mě je to trochu problém, protože nemůžu útočit a jet rychle, což neděláme. Myslím, že jsme překročili hranici toho, co se od jezdce očekává,” dodal Massa.