Zmocněnec FIA Bertrand o úpravách ve Valencii: Nemůžeme si tam jen tak nakráčet a trať upravit

Další země, která bude hostit double-header je Španělko, kde se bude závodit na konci dubna. Byly plánovány relativně velké změny rozvržení, nakonec však došlo pouze k prodloužení.

Na trati ve Valencii se vozy formule E naposledy objevily během předsezónních testů v zimě 2020. Už tehdy přibyla šikana na cílové rovince.

Dráha pro formuli E je kombinací “národní” verze okruhu a té, kterou fanoušci znají ze závodů motocyklové královské kubatury MotoGP. Propojovací část se nachází mezi zatáčkami 8 a 13.

Odhlasován byl návrat šikany na hlavní rovince, která se nachází za výjezdem z boxů. Toto rozhodnutí se však nesetkalo s uznáním, protože právě tato šikana byla pro předsezonní testy odstraněna, aby se snížily náklady na materiál, jelikož takováto kombinace zatáček byla riziková.

Nová trať je dlouhá 3,376 km s 15 zatáčkami. Aktivační zóna útočného módu bude umístěna na vnějšku 8. zatáčky.

“Nemůžeme si tam jen tak nakráčet a trať upravit.”

Teoreticky by mohly přibýt ještě další zdi. Nicméně takovéto úpravy musí projít náležitým procesem schvalování, jak přibližuje zmocněnec FIA Frederic Bertrand: “Trať je homologována podle určených kritérií, k tomu patří i omezení trati. Zkrátka tam nemůžeme jen tak přijít a trať upravit. Je to riziko, kterého se nesmíme dopustit.”

Nevyvrací ale, že by betonové zdi nemohly být využité. Pokud by byly aplikované, musela by trať projít další homologací.

“Nebudeme je (traťové limity) nutně hlídat sledovacím systémem (jako při předsezonních testech). Spíše ohraničíme dráhu způsobem typickým pro formuli E,” dodal Bertrand, jehož slova cituje portál e-formel.de.