Zmrazit vývoj motoru byla chyba, kritizuje di Grassi

Přetrvávající pandemie ovlivňuje kromě kalendáře pro nadcházející sezonu také vývoj vozů. Už minulý rok měly být nasazené faceliftované monoposty Gen2 EVO. Rovněž Mezinárodní automobilová federace zakázala vývoj pohonných jednotek, což je podle Lucase di Grassiho špatně.

Audi bylo doposud vždy černým koněm šampionátu, ovšem v předsezonních testech nečekaně poměrně na konkurenci ztráceli. Aby však mohli bojovat o titul, zvolili zcela odlišnou strategii při vývoji nové pohonné jednotky.

Audi představilo e-tron FE07 s vlastní pohonnou jednotkou

Poprvé, a vlastně i naposledy (Audi po konci sedmé sezony z šampionátu odejde), nasadí stáj z Ingolstadtu agregát, který si vyvíjí úplně sama. “Pro sedmou sezonu je všechno na autě nové,” potvrzuje Brazilec v rozhovoru pro portál Formula E Zone. Přestože jejich forma v předsezonních testech nevypadala zrovna dvakrát dobře, nechce di Grassi nic předpovídat: “Z pohledu Audi je auto lepší než minulý rok, a opravdu zvědavý, co vyvinuli na první závody ostatní. Ale vlastně to nehraje žádnou roli, jak hodně auto budeme dále vyvíjet. To budeme vědět teprve, až přijedeme na první závod.”

Rozpočtový strop není ideálním řešením

Podle šestatřicetiletého závodníka nemělo vedení zavádět rozpočtové stropy. “Myslím, že FIA udělala ohromnou chybu, v níž nám nedovolí každý rok postavit novou pohonnou jednotku a nutí nás využívat ten samý agregát dvě sezony. Neušetří to žádné náklady a povede to jen k potížím,” uzavřel rodák ze Sao Paola.