Autonomní řízení je spíše cesta do pekel

Nemáme propukat v nadšení, spíše bychom se naopak měli bát, co se autonomního řízení týče. Pro web Autoforum to uvedl Kevin Delaney., někdejší redaktor Wall Street Journalu a současný šéf firmy Quartz.

„Tato auta zatím nejsou bezpečná. Tedy dostatečně. Podle certifikace americké vlády lze autonomní řízení rozdělit na pět úrovní, právě teď jsme ale přinejlepším na úrovni dvě. Znamená to, že lidé musí ponechat ruce na volantu a musí být konstantně varováni, aby předešli nehodám,“ zmiňuje pro web Autoforum Delaney první důvod.

Vlády se do dané problematiky dostatečně nezapojují. Na mysli tím ovšem nemá jen změnu zákonů, ale také úpravu vozovek a jejich okolí. To je ovšem podle něj běh na velmi dlouhou trať, proto bude ještě hezky dlouho trvat, než si budete moci dát za volantem šlofíka. Zvláště když tu máme ještě druhý důvod, proč se v současnosti vývoj ubírá směrem do pekla.

„Vědci totiž zjistili, že pokud lidé mají přístup k autům, které vyžadují mnohem méně námahy v rámci ovládání a stojí méně, pak s nimi jezdí daleko více,“ dodává. Intenzivnější provoz pochopitelně znamená další riziko, nemluvě o dalších potížích, zejména pak dopravních kolonách a následkům na přírodu či kvalitu ovzduší.