Podle Lawrence Strolla, předsedy značky, citovaného Autocarem, má Aston Martin vůbec první sériově vyráběné bateriové elektrické vozidlo (BEV) dorazit v roce 2026.
Soudě podle Strollových prohlášení to však vypadá, že Aston Martin nehodlá sázet ve velkém na EV a místo toho se zaměří na plug-in hybridy.
„Nemám mnoho zákazníků, kteří by mě žádali o BEV,“ řekl během rozhovoru.
Nicméně nadcházející Aston na baterie bude novým produktem na nové platformě, a nikoli případem „vložení baterií do staré platformy“.
Pokud jde o samotnou platformu, podrobnosti ještě nebyly zveřejněny, ale jedna věc je jistá: nebude pocházet z žádného spojení s čínskou automobilovou skupinou Geely, která nedávno zvýšila svůj podíl v Aston Martin, jak potvrdil technický šéf Roberto Fedeli. .
„Uvidíte, že máme jiný cíl, máme na mysli něco úplně jiného, než technologie, která už existuje,“ řekl Fedeli.
Co se týče nadcházejících plug-in hybridů značky, Lawrence Stroll věří, že tato technologie „vydrží až do 30. let 20. století“, přičemž první PHEV od Astonu, Valhalla, se začne prodávat do konce příštího roku.
V minulosti Aston Martin použil Toyotu iQ s odznakem k vytvoření Cygnetu, luxusního městského vozu, který měl jediný smysl života: snížit průměrné emise oxidu uhličitého v celé řadě značky.
Nyní, když vidíme, jak má Aston Martin partnerství s Mercedes-Benz pro svůj byznys s automobily na silnici, můžeme vidět něco podobného, možná ve formě přeznačeného, mírně přepracovaného EV od Mercedesu, ale v této oblasti nebylo nic potvrzeno.
Co je známo, je Strollova ambice postavit nejméně 10 000 vozidel ročně s pomocí nové řady vozů – každé vyrobené na zakázku na čekací listině 18–24 měsíců.
„Mojí vizí a snem je, aby byl Aston Martin ultra-luxusní s vysokým výkonem a převzal marketing a technologie z fformule 1,” řekl Stroll.