BMW tvrdí, že elektrická dominance Tesly je pryč

Šéf prodeje BMW Group Pieter Nota věří, že Tesla měla již nějakou dobu unikátní prodejní místo, ale tomu má být konec.

BMW má ambiciózní plány pro elektromobily a předpokládá, že minimálně jeden ze dvou prodejů do roku 2030 bude plně elektrický.

Vzhledem k tomu, že prodeje rostou, hodlá německá automobilka zpochybnit dominanci Tesly na americkém trhu s elektrickými vozidly. Pro připomenutí, Tesla loni ukončila kralování bavorské společnosti na americkém trhu luxusních vozů.

Letos chce BMW celosvětově prodat 200 000 elektromobilů, čímž zdvojnásobí loňské dodávky. I když je to stále daleko od více než 930 000 prodejů Tesly v roce 2021 a pravděpodobně více než 1 milionu prodejů v roce 2022, zdá se, že manažeři BMW věří, že Tesla ztratí svou konkurenční výhodu.

Šéf prodeje BMW Group Pieter Nota v rozhovoru s americkými novináři na tiskové akci uvedl, že společnost se podle Automotive News zaměří na velmi silný a rychlý náběh elektrických vozidel.

Dodal, že zákazníci EV v posledních několika letech byli velmi ranými uživateli, zatímco EV jsou nyní atraktivní pro mnohem širší publikum.

BMW má proti Tesle dvě čerstvé zbraně, model 3 – konkurenční i4 fastback a iX SUV, které cílí na Model X. Nota popsal i4 jako „ultimátní elektrický hnací stroj“ a „elektrický produkt, který zákazníci od BMW očekávají“.

Knihy objednávek jsou již plné pro i4 a iX, přičemž američtí prodejci mají na tato dvě vozidla stovky objednávek. Navíc, doba objednávky je nyní kolem šesti měsíců.

Modely i4 a iX jsou jen začátkem americké elektrické ofenzívy BMW. Během příštích dvou let přijdou do USA další tři elektromobily BMW Group: vlajkový sedan i7 koncem tohoto roku, následovaný velkým sedanem i5 a plně elektrickým MINI Countryman v roce 2023.

Za první dva měsíce roku 2022 mělo BMW v USA 54 210 registrací nových vozidel (ICE+EV), ve srovnání s 71 250 u Tesly, podle údajů finanční informační společnosti Experian.