Šéf prodeje BMW Group Pieter Nota věří, že Tesla měla již nějakou dobu unikátní prodejní místo, ale tomu má být konec.
BMW má ambiciózní plány pro elektromobily a předpokládá, že minimálně jeden ze dvou prodejů do roku 2030 bude plně elektrický.
Vzhledem k tomu, že prodeje rostou, hodlá německá automobilka zpochybnit dominanci Tesly na americkém trhu s elektrickými vozidly. Pro připomenutí, Tesla loni ukončila kralování bavorské společnosti na americkém trhu luxusních vozů.
Letos chce BMW celosvětově prodat 200 000 elektromobilů, čímž zdvojnásobí loňské dodávky. I když je to stále daleko od více než 930 000 prodejů Tesly v roce 2021 a pravděpodobně více než 1 milionu prodejů v roce 2022, zdá se, že manažeři BMW věří, že Tesla ztratí svou konkurenční výhodu.
Šéf prodeje BMW Group Pieter Nota v rozhovoru s americkými novináři na tiskové akci uvedl, že společnost se podle Automotive News zaměří na velmi silný a rychlý náběh elektrických vozidel.
Dodal, že zákazníci EV v posledních několika letech byli velmi ranými uživateli, zatímco EV jsou nyní atraktivní pro mnohem širší publikum.
BMW má proti Tesle dvě čerstvé zbraně, model 3 – konkurenční i4 fastback a iX SUV, které cílí na Model X. Nota popsal i4 jako „ultimátní elektrický hnací stroj“ a „elektrický produkt, který zákazníci od BMW očekávají“.
Knihy objednávek jsou již plné pro i4 a iX, přičemž američtí prodejci mají na tato dvě vozidla stovky objednávek. Navíc, doba objednávky je nyní kolem šesti měsíců.
Modely i4 a iX jsou jen začátkem americké elektrické ofenzívy BMW. Během příštích dvou let přijdou do USA další tři elektromobily BMW Group: vlajkový sedan i7 koncem tohoto roku, následovaný velkým sedanem i5 a plně elektrickým MINI Countryman v roce 2023.
Za první dva měsíce roku 2022 mělo BMW v USA 54 210 registrací nových vozidel (ICE+EV), ve srovnání s 71 250 u Tesly, podle údajů finanční informační společnosti Experian.