BMW Vision Neue Klasse Concept ukazuje budoucí směr značky

Koncept BMW i Vision Dee poskytl pohled na budoucnost designu elektrických vozidel BMW, jakkoli radikální. Nyní debutuje „Neue“ interpretace stejného konceptu s dalšími podněty a funkcemi, které se skutečně dostanou do výroby.

Koncept BMW Vision Neue Klasse nese stejný základní tvar jako dřívější i Vision Dee, ale je v něm více podstaty než dříve. Přední část tohoto vozidla zvýrazňuje šikmá kapota se „žraločím nosem“ se dvěma osvětlenými horizontálními ledvinovými mřížkami táhnoucími se až na konec nárazníku, v nichž jsou v každém rohu umístěny šikmé LED světlomety. BMW říká, že pro řadu zde představených světelných prvků používá 3D tisk.

Vzpřímený černý difuzor na spodní části nárazníku dodává konceptu Neue Klasse ve srovnání s i Vision Dee sportovnější estetiku a nová 21palcová kola nahrazují neonově zelené talíře a zároveň vzdávají hold klasickému designu s křížovými paprsky, který najdete v závodní vozy BMW. Protáhlá zadní světla napodobují kombinaci ledvin, mřížky a světlometů na přídi, zatímco nové minimalistické logo BMW je vytištěno na předních a zadních blatnících; není tam ani jeden kovový odznak.

BMW popisuje design jako „téměř monolitický“ a jeho uhlazenost přináší o 30 procent zvýšení dojezdu a o 25 procent vyšší účinnost než kterýkoli ze současných elektromobilů automobilky. Spojte to s technologií BMW eDrive šesté generace pod ní a koncept Neue Klasse slibuje o 20 procent vyšší hustotu, o 25 procent vyšší účinnost a o 30 procent rychlejší nabíjení.

Údaje o dojezdu nejsou k dispozici, ale BMW již dříve uvedlo, že 1000 kilometrů dojezdu není vyloučeno. Nový systém eDrive se bude vyrábět v závodě BMW v maďarském Debrecínu, který je v současné době ve výstavbě a slibuje, že nebude obsahovat fosilní paliva.

Uvnitř Neue Klasse je nejnovější rozhraní infotainmentu BMW iDrive promítané na funky dotykovou obrazovku podobnou paralelogramu. Aktuální funkce, jako je inteligentní osobní asistent BMW a tlačítka na multifunkčním volantu, jsou stále přítomny, ale BMW také představuje to, co nazývá „Panoramic Vision“.

Panoramic Vision bude debutovat na produkčním Neue Klasse a působí jako akcent tradičního head-up displeje. Grafika se bude promítat přímo do zorného pole řidiče a přes celou šířku čelního skla, přičemž tradiční head-up displej bude stále k dispozici a nabídne základní odečet. Řidič i spolujezdec budou moci komunikovat s funkcí Panoramic Vision pomocí ovládání gesty.

Kabina Neue Klasse jako celek volí minimalistickou retro estetiku. Krásná manšestrová sedadla v hořčicově žluté barvě odpovídají žlutým akcentům na přístrojové desce a výplních dveří. Čuhlý volant a obrazovka jsou jediné dva prvky na přístrojové desce, které pokračují v minimalistickém tématu; designéři chtěli, aby kabina byla bez chmýří, což znamená žádný dekorativní chrom nebo kůže. To udržuje design jednoduchý a zlepšuje uhlíkovou stopu během výroby. Dokonce i přední sedadla jsou připevněna k podlaze pomocí jediného držáku, který uvolňuje prostor pro nohy vzadu pro cestující na dvou sedadlech připomínajících salonek.

BMW Neue Klasse se začne vyrábět v roce 2025 v továrně BMW v Debrecenu v Maďarsku, přičemž se očekává, že EV bude na silnicích do roku 2026. Podrobnosti, jako je cena, dojezd a nabíjení, budou zveřejněny, jakmile bude produkční verze plně představena.