Co nového?

Batmanovská výbava

Formule E už patří mezi stálice v motorsportu. I když se první ročník odjel už před sedmi lety, stále roste jeho atraktivita. Ani věk mu však nebrání v rychlém rozvoji, čehož je důkazem nová sezona. Její součástí jsou především samotné monoposty formule E. Přelomové jsou nejen svým agresivním vzezřením (přezdívá se jim Batmobil), nýbrž i technologickou výbavou skrývající se v nitru. Poprvé tak v důsledku dvojnásobné kapacity akumulátorů nebudou jezdci a týmy nuceni měnit vozy v polovině závodu. Spolu s tím došlo i k navýšení výkonu na 250 kW. Maximální rychlostí je 280 km/h.

Závody na limit

Doposud bylo zvykem závodit na počet kol. Nová sezóna ale přichází s novinkou závodit na časový limit 45 minut plus jedno kolo. Velká neznámá z pohledu managementu energie znamená, že se můžeme těšit na větší dramata a obzvláště ke konci závodů.

Nová místa

Celkově 15 závodů, přičemž se jede po dvou závodech během víkendu. Monako je výjimkou, zde se jede jenom jeden. Mezi novými destinacemi nechybí exotika v podobě Diriyahu. V rámci Evropy se jedná o návrat do Monte Carla či přesun do nového místa v Římě. Finále proběhne podobně jako loni v německém Berlíně.

Výkonnostní módy jako ve hře Super Mario

Nevídané v jakémkoli odvětví motorsportu. Formule E představuje dva výkonnostní módy – závodní a útočný. Jezdec, který se rozhodne využít útočného módu musí projet aktivační zónou umístěnou mimo ideální stopu. Poté dostane 25 kW výkonu navíc oproti běžným 200 kW. Zóna je umístěna záměrně mimo ideální závodní stopu, aby pilot nezískal příliš velkou výhodu oproti stíhanému konkurentovi. Tvůrci pravidel se v tomto případě nechali inspirovat proslulou videohrou Mario Kart. Dalším zajímavým prvkem na tom celém je, že jezdci a týmy se o rozmístění zón na trati dozví jen hodinu před startem závodu. Jak tohle dopadne?

Více Fanboostu

Fanoušci formule E hrají aktivní roli v závodech. Skrze takzvané hlasování Fanboost o nejoblíbenějšího pilota mohou dopomoci svému favoritovi k zisku dalšího extra výkonu. Tím bude nově obdařena pětice jezdců. Ostatní pravidla týkající se Fanboostu zůstávají stejné. Tedy, že pilot může výkon využít pouze jedenkrát v závodě a to po dobu pěti sekund. Hlasování začíná vždy 6 dnů před ePrix a končí 22 minut před cílovou páskou.

Čtyři největší německé značky společně

Startovní listina nyní čítá celkem 12 týmů. Poprvé v historii se setkává v rámci jednoho šampionátu Mercedes, Audi, BMW a Porsche. Šampion Antonio Félix da Costa zůstává s DS Techeetah, zatímco má k sobě stálo jako oporu bývalého mistra Jeana-Érica Vergneho. Na roštu nechybí ani například šampion z formule 2 Nyck de Vries v barvách Mercedesu, případně jeho stájový kolega Stoffel Vandoorne, který dříve závodil pro McLaren v F1.