Di Grassi chce získat mexický hattrick

Tento víkend zamíří formule E do Mexika, kterému dominuje poslední čtyři sezony německá stáj Audi. Proto jede na okruh bratří Rodríguezů s jasným cílem, a to navázat na předchozí úspěchy.

Autodromo Hermanos Rodríguez je jediným stálým okruhem v kalendáři formule E, přesto jej jezdci i fanoušci milují, zejména díky úseku vedoucím přes stadion.

Jak Daniel Abt, tak i Lucas di Grassi mají na tamní trať skvělé vzpomínky. Zatímco Brazilec zde triumfoval v letech 2017 a 2019 – vyhrál také v roce 2016, avšak tehdy byl dodatečně diskvalifikován -, tak jeho týmový kolega Abt v Mexiku poprvé stál na stupínku nejvyšším před dvěma lety.

“Mexiko je pro mě výjimečné – nejen, protože jsem tam slavil své první vítězství, ale také kvůli tomu, že nadšení fanoušků tam tvoří každoročně fantastickou atmosféru. Nechávám si vždycky pro fanoušky hodně času a nechávám se trochu unést jejich euforií,” popisuje 27letý závodník, jehož slova cituje portál e-formel.de “Můj první letošní pohár se zpozdil, a bylo by skvělé, kdybych mohl v sobotu odpoledne v Mexiku slavit na pódiu.”

Nové rozložení s příslibem více předjížděcích manévrů

Okruh prošel před letošní eprix rekonstrukcí. Byl prodloužen o 25%, přičemž po prvních dvou zatáčkách následuje zbrusu nový úsek. Právě tyto změny by měly dopomoci většímu množství předjížděcích manévrů.

“Nové rozložení zaručí větší napětí, neboť zase bude důležité rychle si na novou trať zvyknout. Podle mě jsme byli první tři závody trochu podceňovaní: Rychlost jsme měli, ale po náročných kvalifikacích jsme brali málo bodů,” připomíná šéf týmu Allan McNish, který zdůrazňuje, že trať v Mexiku doposud seděla jak jezdcům, tak i autu.

“Je to vrchol, něco takového zažijete jenom jednou.”

“Závody v Mexiku jsou pro každého jezdce vrcholem – takhle už to bylo v době s Audi ve vytrvalostních závodech a s formulí E to ještě stouplo. Když vzpomínám na loňský závod, tak se musím smát – něco takového zažijete asi jenom jednou, bylo to plné adrenalinu.”

Finiš loňského závodu byl opravdu těsný. Ovšem di Grassi tehdy vydělal na tom, že vedoucímu Pascalu Wehrleinovi deset metrů před cílem došla energie. “Jsme si vědomi našich silných stránek a chceme bojovat o vítězství – i když to zase nemusí být nutně tak těsné.”

Preview Mexiko ePrix: Audi v posledních třech sezonách neporaženo