Koncepty Toyota AE86 debutují jako tovární vodíkové a elektrické restomody

Přestavby starších vozů na stroje s nulovými emisemi jsou stále populárnější jako chytrý způsob, jak zachovat staré modely při životě pro budoucí generace. Toyota předvádí svůj tovární potenciál v tomto směru dvěma koncepty debutujícími na autosalonu v Tokiu v Japonsku. Tyto dva předváděcí vozy jsou založeny na Toyotě AE86, ale mají odlišné pohonné jednotky.

Počínaje konceptem AE86 H2 vychází z karosářského stylu Trueno s výsuvnými světlomety a dvoubarevnou bílo-černou karoserií. Zvenčí vypadá téměř jako sklad, i když pod kůží se toho hodně změnilo. Toyota nainstalovala dva vodíkové zásobníky Mirai umístěné v zavazadlovém prostoru.

Čtyřválcový motor pod kapotou je v maximální možné míře zachován ve své původní podobě, avšak s upravenými vstřikovači paliva, palivovým potrubím a zapalovacími svíčkami tak, aby vyhovovaly specifikacím vodíkového systému. Japonská automobilka tvrdí, že vozidlo vyvinula tak, aby zvuk a vibrace spalovacího motoru byly stále velmi přítomné.

Dalším konceptem založeným na AE86, který debutuje na autosalonu v Tokiu, je koncept AE86 BEV, který se vyznačuje karoserií Levin s pevnými světlomety. Má téměř přesně stejný nátěr jako koncept AE86 H2 a pod kovem se skrývá poměrně zajímavé pohonné ústrojí. Systém napájený bateriemi využívá elektromotor pocházející z hybridu Tundra, baterii z plug-in hybridu Prius a komponenty z dalších sériově vyráběných modelů Toyota a Lexus.

Největším překvapením je však manuální převodovka a Toyota říká, že zachovala vyvážení hmotnosti vozu co nejblíže originálu. Společnost tvrdí, že vozidlo poskytuje velmi jedinečný zážitek z jízdy kombinující záběr třípedálového vozu s „robustními charakteristikami hnací síly“ elektrického vozidla.

Dalším zdůrazněním zeleného znaku těchto dvou konceptů jsou sedadla uvnitř vozů. Nejedná se o zbrusu nová sedadla, ale o sedadla zrenovovaná pomocí bezpečnostních pásů a vycpávek bezpečnostních pásů vyrobených z recyklovaných materiálů. Toyota se spojila s řadou společností na trhu s náhradními díly, aby se tyto dva prototypy uskutečnily, ačkoli neexistují žádné plány na hromadnou výrobu.