Marrákeš ePrix: Mercedesu se opět lepila smůla na paty

Také na Maroko bude chtít Mercedes určitě rychle zapomenout. Byť měl Nyck de Vries našlápnuto na skvělý výsledek, tak mu nebylo přáno a po penalizaci skončil ve druhé desítce. Ani druhý mercedes nikterak nezářil.

V úvodních závodech se jezdci stáje ze Stuttgartu Nyck de Vries a Stoffel Vandoorne pohybovali často vpředu. Nicméně v posledních dvou závodech jejich forma upadá. Zejména pak Belgičan na svého týmového kolegu de Vriese poměrně dost ztráci.

Zatímco se de Vries do super pole probojoval už třikrát, tak Vandoorne se tam objevil pouze jednou. Do souboje o pole pole se dostal mladý Nizozemec také v Marrákeši a pojistil si start ze druhé řady. Naopak Vandoorne startoval až ze sedmnácté příčky.

Ani závod neprobíhal pro pilota s číslem 5 podle plánů. Nebyl schopen se dostat před své soupeře a cílem projel 15.

“Celý víkend mi chyběla rychlost. V prvním tréninku jsme měli pár problémů, ale auto bylo dobré. Přesto mi ale chybělo trochu důvěry,” popisuje Vandoorne. Zároveň však přiznává, že za špatný kvalifikační výsledek může i on sám: “V první kvalifikační skupině jsem to bohužel všechno nezvládl perfektně. Celkově to byl náročný víkend. V každé jízdě jsem měl problémy a nikdy tam nebylo ani trochu rychlosti. Je to opravdu divné, protože se mi to stalo poprvé. Nyní musím zjistit, v čem to vězelo. Momentálně důvod neznám. S autem jsme zkusili všechno možné, ale nedokázali jsme z něj dostat více. Aspoň Nyck mohl tento víkend ukázat solidní rychlost. Teď nás čeká naštěstí dlouhá pauza na zanalyzování všeho.”

Penalizace stála de Vriese pódium

Naopak Nyck de Vries odstartoval parádně a dostal se před Porsche Andrého Lotterera na třetí místo, kde se držel většinu závodu. Nicméně kvůli tomu, že při rekuperaci získal příliš energie, dostal penalizaci průjezd boxy a propadl se na samotný chvost. Přesto dojel do cíle před svým týmovým kolegou.

“Z tohoto víkendu a závodu si odnášíme hodně pozitiv. Počínaje naším skvělým výkonem v kvalifikaci po dobrý start. V závodě byl náš balík velmi silný, ale bohužel jsem dostal kvůli technickému přestupku na začátku závodu trest průjezd boxy. Na to se ještě jednou pořádně podíváme, abychom tomu v budoucnosti předešli. Potom jsem předvedl opravdu parádní stíhací jízdu a moje rychlost byla opravdu dobrá. Za normálních podmínek bychom zajisté dojeli na pódiu. Je to opravdu škoda, ale přesto převažují pozitivní aspekty,” zrekapituloval eprix 11. muž v cíli.

Rovněž šéf týmu Ian James zdůrazňuje, že za ztrátu pódia nemůže Nyck, nýbrž problém s kontrolním softwarem systému motoru. Nicméně není mu jasné, jak k tomu došlo, protože mezi tréninkem a závodem žádné změny nedělali.

“Bylo správné trest absolvovat okamžitě poté, co jsme o tom byli informování. Kvůli tomu ztratil Nyck 18 míst. Jeho ztráta v cíli ukazuje, jak skvělou rychlost dnes měl. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli, aby jej Stoffel pustil před sebe. Nakonec se dostal až na 11. místo,” chválí počínání svého svěřence James.

“U Stoffela v závodě pokračovalo to, co jsme viděli ve všech jízdách předtím. Zkrátka nedokázal najít rychlost, ačkoliv jel dobrý závod. V následujících týdnech přesně zanalyzujeme také tyto okolnosti.”