Nová elektrická rallycrossová série chce uskutečnit 15 závodů za víkend

Nová čistě elektrická závodní série, která bude obsahovat skoky, tryskající vodu na trati, vozy s výkonem 660 koní a 15 závodů za víkend, má být spuštěna v roce 2022 s osmi závodními víkendy po celé Evropě, Asii a Severní Americe.

Série SuperCharge bude vybavena podvozky s prostorovým rámem a bateriemi, které mají celkový výkon 500 kW a měly by dosáhnout rychlosti 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy. Týmy nebo výrobci mohou změnit karoserii tak, aby vývoj pomáhal i silničním vozidlům.

Závodní vůz SC01 byl také navržen tak, aby používal silniční rychlonabíjecí systémy a konektory. Týmy budou schopny vyvíjet baterie nebo chlazení.

Patnáct závodů za víkend bude obsahovat maximálně šest kol na trati dlouhé přibližně 1 km, která bude obsahovat 2,5 metru vysoký skok o šířce dvou aut, pásmo s nízkým třením a vodní portál, který vytvoří na suchu mokré pasáže.

Na tratích bude také Joker lap ve stylu světového rallycrossu s názvem „SuperLoop“. Koncept SuperCharge je dílem bývalých vedoucích IMG Roba Armstronga a Torbena Olsena, ale zahrnuje také obchodní a technické reference veteránů z motoristického sportu Maxe Weltiho a Williho Rampfa.

Welti organizoval vítězství 24 hodin Le Mans v roce 1989 pro Sauber a naposledy pracoval jako konzultant pro VW, mimo jiné jako člen řídícího výboru pro motoristický sport. Stejně jako Welti má Rampf značné zkušenosti s prací pro výrobce včetně BMW a VW Group, kde zastával pozice ve vyšších technických pozicích v F1 pro Sauber a v rally pro Volkswagen.

SuperCharge o sobě tvrdí, že vyvinul obchodní model ve spolupráci s „předními světovými výrobci automobilů“, aby nabídl „ideální platformu pro předvedení nejnovějších a budoucích elektromobilů a technologie baterií“.