Toyota FT-Se by mohla přijet v roce 2026, automobilka se s EV zatím pere

Hideaki Iida, projektový manažer pro GR (Gazoo Racing) Design Group a designér konceptu FT-Se řekl, že vůz ve skutečnosti sdílí stejnou baterii jako Lexus LF-ZC. která je oficiálně potvrzena pro výrobu. A i když Toyota neřekla, zda se FT-Se stane skutečným vozem nebo ne.

„Model Lexus uvedeme na trh v roce 2026 a tento potom,“ řekl Iida. „Nemůžeme zaručit samotný rok, ale co nejdříve. Po roce 2026 vám mohu říci.”

To je zatím nejsilnější potvrzení, které jsme od kohokoli z Toyoty dostali, že tento sportovní elektromobil by se mohl stát realitou. Ale když se budete řídit zde uvedenými důkazy – a sám jsem tím strávil několik dní – vše se sčítá. Za prvé, začněme tím, že od přídě po záď, včetně interiéru, vypadá FT-Se o něco „hotověji“ než mnoho jiných konceptů, které Toyota na autosalonu představila. Land Cruiser Se měl například zakrytá okna a vůbec žádný interiér. (Podobně koncept náklaďáku Toyota EPU vypadal také strašně blízko skutečnosti.)

„Toto je zbrusu nový designový jazyk, který ukazuje, že se jedná o novou značku… ne tradiční.”

Lida odmítl myšlenku, že FT-Se má něco společného s MR2 nebo dokonce se Supra, ačkoli oba sdílejí bublinkovou střechu ve stylu Gurneyho; zdá se, že tento má stát sám o sobě. Až na to, že když jsem letos v létě seděl u kulatého stolu s předsedou Toyoty Akio Toyodou pro Road & Track, potvrdil, že výkonová divize GR Toyota získává svůj vlastní samostatný elektromobil. Vzhledem k tomu, že tento designér spolupracuje s GR, mohlo by to být klidně toto auto.

Iida nechtěl komentovat, otázku ohledně výkonu, cílovou hmotnost nebo cenu produkčního vozu, ale řekl, že se předpokládá, že bude soutěžit s Porsche Boxster a Cayman – u dvou vozů se také očekává, že budou v tomto modelu plně elektrické.