Bezmála 5 tisíc kilometrů ujela upravená Toyota Prius v autonomním režimu při cestě napříč Amerikou. Podle všeho byla vybavena jen systémem druhé úrovně. Chybí však důkazní materiál v podobě detailních informací, což vyvolává vlnu spekulací ohledně věrohodnosti experimentu.
A nepřidává tomu ani fakt, že cestu ze San Francisca do New Yorku podnikl kontroverzemi opředený inženýr Anthony Levandowski. Ten se do podvědomí dostal zejména v důsledku soudního sporu společností Uber a Waymo. Více si o sporu můžete přečíst zde.
Anthony je nyní zaměstnán u Pronto AI, kde pracuje na vývoji nového autonomního systému Copilot. Nedávno jeho nová společnost dosáhla pokrokového milníku. Představuje jej ona cesta ze západního na východní pobřeží.
V ní upravená Toyota Prius překonala vzdálenost téměř 5 tisíc kilometrů v autonomním režimu bez jakéhokoli lidského zásahu do řízení. Podle lidí z oboru byl automobil vybaven systémem 4. úrovně. Levandowski tyto domněnky popírá. Tvrdí totiž, že šlo o upravený autonomní systém 2. úrovně.
To otevírá prostor pro spekulace, neboť inženýr nedodal příliš mnoho důkazů, které by potvrdily jeho tvrzení. The Guardian se pozoruhodnému experimentu Pronto AI věnoval blíže a přinesl zprávu o tom, že auto využívalo pouze videokamery, výkonné počítače a základní digitální mapy.
Levandowski současně s tím kritizuje přístup ostatních technologických firem, které se podle něho snaží přeskočit rovnou na úroveň 4. Tým inženýrů Pronto AI se snaží o vývoj technologie Copilot, jenž by byla schopna se ze situací učit podobně jako lidé. Zatím však existuje jen velmi málo detailnějších informací odkrývající postup.
Čtěte dále:
- Autonomnímu řízení svitla naděje, start-up iSee učí auta přemýšlet
- VIDEO: Virtuální vývoj autonomního řízení Roborace
- Přejet chodce nebo ohrozit posádku? O rozhodovacích preferencích autonomních aut hlasovali lidé z celého světa