Ve druhé sezoně budou auta “výrazně rychlejší”

eFormule ve své druhé sezoně 205/16 “výrazně zrychlí”. Důvodem bude skutečnost, že si týmy budou moci vyvíjet vlastní motor. Dnes využívají standardní motor, který dodává McLaren.

Šampionát eFormulí byl zahájen tak, že pořadatel týmům dodává standardní komponenty. To se ale bude postupně měnit. Během druhé sezony si týmy budou moci vyvíjet motory, ve třetí se přidají akumulátory. Volba, že úvodní sezona bude postavena na filozofii standardizace, byla záměrná s cílem kontrolovat rizika. O kolik ale eFormule zrychlí, o tom nechtěl šéf seriálu Alejandro Agag spekulovat.

“O kolik sekund na kolo, to vám neřeknu, ale auta budou výrazně rychlejší,” řekl Agag. Ten musel nechat pro úvodní sezonu postavit 40 formulí. Také proto nechtěl riskovat velké problémy s případnou nespolehlivostí.

Že jsou eFormule relativně pomalé ale pilotům tolik nevadí.

“Nejsou třeba moc rychlé, ale je velmi náročné je řídit,” řekl Jean-Éric Vergne. “Auta nemají velkou přilnavost a jsou těžká. Je daleko těžší než u jiných aut využít jejich potenciál. Když se bavím s ostatními jezdci, tak říkají, že jet rychle s tímto autem je těžší než s monopostem F1. Ve voze F1 víte, co od něj čekat, takže jedete do zatáčky s očekáváním velké přilnavosti. Tady se nedá věřit ničemu. Auto se opravdu hodně smýká a nelze úplně dobře vycítit.”

S tím, že auta nepřekročí v závodě 200 km/h, nemá problém ani Antóno Félix da Costa, ale uvítal by větší výkon.

“Bylo by hezké mít při prvním sešlápnutí pedálu větší výkon na kolech,” řekl. “Sešlápnete pedál k podlaze a je to všechno v pohodě: žádný prokluz, žádný problém. Z tohoto úhlu pohledu by to mohlo nabídnout větší výzvu. Ale maximální rychlost není důležitá.

Už tak to vypadá rychle, protože není slyšet motor. Navíc na okruzích, na kterých jezdíme, bychom mohli mít při vyšších rychlostech větší bouračky.”