Více kol znamená více problémů

Ve druhé sezóně formule E dojde k mírnému prodloužení všech závodů v rozsahu několika málo kol – v podstatně jednoho nebo dvou. Zároveň se zvyšuje maximální výkon akumulátorů ze 150 kW na 170 kW. Nová pravidla kladou důraz na účinnější hospodaření s energií.

Další změny se týkají FanBoostu. Diváci mají stále možnost hlasovat pro svého nejoblíbenějšího pilota. Tři nejlepší mohou využít bonusový výkon o velikosti 100 kJ. Nově se výsledky tohoto hlasování dozvíme až po startu závodu, proto pilot může využít výhodu až po zastávce boxech, tedy po výměně auta.

Prodloužení závodů se na první pohled může zdát jako kosmetická úprava, ale šéf týmu Andertti Roger Griffiths řekl, že tato změna bude mít významný dopad na strategii.

“Navýšení počtu kol o jednou nebo dvě bude mít velký dopad, protože dostat auta na konec závodu nebude vůbec jednoduché. Máme k dispozici vyšší výkon, ale množství energie zůstalo stejné, proto to bude výzva. Samozřejmě že každý chce využít maximum z těch 170 kW, ale musíme zůstávat opatrní, protože se snadno může stát, že ke konci závodu dojde energie. Musíme se více soustředit na hospodaření s energií.”

Tým Andertti plánoval vývoj vlastního elektromotoru, ale po problémech se vrátil zpět k tomu z první sezóny. Griffiths doufá, že konkurence bude mít s novou technologií problémy. “Bude to dost náročné udržet celý závod 170 kW. V minulé sezóně jsme měli problémy i se 150 kW, proto doufám, že rozložení sil zůstane přinejmenším stejné jako v minulé sezóně.”