Volkswagen oficiálně zahájil výrobu svého zcela nového, plně elektrického sedanu ID.7 ve svém závodě v německém Emdenu, kde se vyrábí i model ID.4.
Jde o symbolické zahájení sériové výroby (malá série byla zahájena v červnu). Výrobce již přijímá objednávky v Německu a první dodávky zákazníkům začnou pravděpodobně letos na podzim.
Připomeňme, že závod Emden byl v poslední době postižen nedostatečnou poptávkou (po ID.4), která na konci června vyústila ve dvoutýdenní zrušení pozdních směn, prodloužené dovolené závodu a rozhodnutí odložit spuštění třetí směny na podzim. Jinými slovy, vše závisí na poptávce po ID.4 (také vyráběném ve Zwickau) a novém ID.7.
Volkswagen ID.7 je nový model na bázi MEB, který bude zpočátku vybaven 77kilowatthodinovou baterií (použitelná kapacita z celkových asi 81 kWh) známou z ID.3 a ID.4. Očekává se, že jízdní dosah výbavy ID.7 Pro bude 615 km v evropském testovacím cyklu WLTP.
Později bude k dispozici další a zcela nová možnost baterie – 86 kWh využitelné kapacity (celkem 91 kWh), což by mělo poskytnout výbavě ID.7 Pro S dojezd WLTP 700 km. Kdy přesně nová baterie dorazí, není jasné. Nová baterie pojme až 200 kilowattů stejnosměrného nabíjení, zatímco ta menší až 170 kW.
Další zajímavostí je elektromotor. Volkswagen ID.7 jako první model na bázi MEB bude vybaven novým elektromotorem APP550, který má výkon až 210 kW. Pro srovnání, Volkswagen dříve používal 150 kW motor vzadu (a další 80 kW motor vpředu ve verzích AWD).
Volkswagen ID.7 má pohon zadních kol, ale existuje šance, že bude představena i verze s pohonem všech kol (v Evropě pojmenovaná GTX).
Volkswagen ID.7 má vstoupit na severoamerický trh v roce 2024. Prodávat se bude také v Číně, ale lokálně ho budou vyrábět dva společné podniky – FAW-Volkswagen a SAIC Volkswagen.