Jeep se snaží chovat ekologicky

Ve snaze zbavit se obrazu požírače benzínu, se Jeep chová ekologicky a usiluje o to, aby do roku 2025 bylo elektrifikováno 70 procent vozidel. Je součástí většího schématu mateřské společnosti Stellantis, která investuje 30 miliard eur do elektřiny vozidel do roku 2025. Plán se však zdá být příliš ambiciózní, vzhledem k tomu, že Jeep má v rodině pouze dvě plug-in hybridní elektrická vozidla neboli PHEV, přičemž čas a čas k dosažení tohoto cíle stále běží.

„Musíte přistát na Měsíc, abyste přistáli na Měsíci,” říká generální ředitel Jeepu Christian Meunier po odhalení druhého hybridního plug-inu Jeepu, Grand Cherokee 4xe-názvu, který dostali vozy Jeep PHEV.

Jeep Grand Cherokee 4xe 2022 jde ve šlépějích prvního plug-in hybridu Jeep, Wrangler 4xe. Vzhledem k tomu, že se Wrangler 4xe začal prodávat začátkem tohoto roku, nyní je v USA jedničkou v prodeji plug-in hybridů; v Kanadě to byl druhý nejprodávanější plug-in hybrid ve 3. čtvrtletí roku 2021.

Grand Cherokee 4xe sdílí stejné hybridní pohonné ústrojí jako Wrangler 4xe. Má 400voltový akumulátor a 2,0litrový přeplňovaný čtyřválcový motor spojený se dvěma elektromotory, které poskytují výkon 375 koní. Kombinovaný dojezd je zhruba 710 kilometrů. Z toho dokáže ujet pouhých 40 kilometrů na elektrickou energii. A v závislosti na vašem stylu jízdy a venkovní teplotě toto číslo rychle klesne. Mnoho plug-in hybridů, jako Lexus NX a Toyota RAV4, má až 60 km elektrického dosahu. Je pravda, že nejsou přímým konkurentem s terénními schopnostmi, ale nabízejí větší elektrický dosah než Jeep. Když je to jen 40 km, proč se namáhat s připojením?

„Nejsou možná nejlepší ve své třídě, ale věříme, že ta čísla jsou dobrá,” připouští Meunier.

„V plug-inu musíme vyvážit to, co můžete udělat s hmotností vozu, účinností vozu a tažnou schopností vozu. Jako Jeep jsme chtěli co nejschopnější produkt a neexistuje způsob, jak bychom mohli kompromitovat tuto schopnost přidávat další baterie.“