Start-up ve spolupráci s BMW chce přinést baterie s dojezdem 1000 kilometrů

Startup Our Next Energy (ONE) se sídlem v Michiganu plánuje předvést technologii baterií se smíšenou chemií, o které tvrdí, že umožní dojezd tisíc kilometrů.

Startup oznámil dohodu s BMW o použití elektrického SUV iX automobilky jako demonstrátoru své nové technologie baterií s názvem Gemini. Očekává se, že prototyp bude dokončen do konce roku.

Prototyp baterie Gemini bude používat různé chemické látky pro různé účely. Jedna bude věnována dodávce energie, druhá akumulaci energie. To nejen zvyšuje dojezd, ale také snižuje spotřebu lithia o 20 % a grafitu o 60 % a zároveň minimalizuje použití niklu a kobaltu, tvrdí ONE.

ONE také uvádí na trh Aries, 79kwh bateriovou sadu využívající lithium-železo fosfátovou (LFP) chemii, se strukturou cell-to-pack, která eliminuje bateriové moduly. Čínský dodavatel baterií CATL také prosazuje konfiguraci cell-to-pack a v několika bodech se pochlubil, že může vyrábět také balíčky se smíšenou chemií.

Zavedení výrobci automobilů by se také mohli postavit k instalaci dvouchemických bateriových sad do budoucích elektromobilů. Nissan pracuje na svých vlastních polovodičových článcích a nevyloučil, že by mohly být kombinovány s jinými typy článků.

Společnost General Motors mezitím poznamenala, že její pokročilý systém bezdrátového řízení baterií, který je integrální součástí její technologie baterií Ultium, umožní snadnou výměnu budoucích chemických látek s vyšší energetickou hustotou – nebo přizpůsobení novým článkům nebo případně smíšeným chemikáliím.

I když Tesla veřejně neexperimentovala s balíčky s dvojitou chemií, nyní ve Spojených státech prodává vozidla s LFP buňkami spolu s automobily se svými předchozími chemikáliemi. Jak někteří kupující Tesly zjistili, jednou z výhod LFP článků je, že je lze nabíjet až na 100 % každý den bez obav z degradace.