Bajaj začalo spolupracovat s KTM na tvorbě nové elektromotorky

Vztah KTM a Bajaje sahá až do roku 2007. Během posledních 15 let tito dva partneři spolupracovali na všem možném od Pulsar přes Duke až po očekávanou řadu 490 KTM. Nejnovější společný podnik zahrnuje elektrickou platformu sdílenou mezi oběma společnostmi. Oba subjekty se až do této chvíle zaměřovaly na elektronické skútry a městskou mobilitu, ale vypadá to, že špičkový elektrický model není vyloučený.

Na začátku roku 2022 generální ředitel společnosti Pierer Mobility (mateřská společnost KTM) Stefan Pierer hájil zájem firmy o elektrické modely pro dojíždění.

„Předpokládáme, že se 48voltovou elektrikou do třídy A1, tedy 11 kilowattů nebo 15 k, bude v příštích deseti letech hodně elektřiny, zejména v Evropě. To platí pro skútry a mopedy,“ tvrdil Pierer.

„Celý dvoutaktní motor odejde. Vše, co se týká motorizovaných dvoukolek nad 48 voltů, jde směrem k e-fuelům. Mezi výrobci existují velmi jasné plány rozvoje.“

Tyto plány se zjevně změnily, když výkonný ředitel Bajaj Auto Rakesh Sharma prozradil plány partnerství na mediálním briefingu o výdělcích po prvním čtvrtletí.

„Také jednáme s KTM a probíhá společná práce, kde se díváme na platformy pro špičkové elektrické motocykly,” prozradil Sharma.

V posledních měsících převzali plášť elektrických motocyklů konkurenti KTM. Ducati předvedla svůj závoďák V21L MotoE v červnu 2022 a Triumph představil svůj prototyp TE-1 jen o měsíc později, v červenci 2022. Zatímco KTM se nezabývala vlajkovou lodí trhu s elektrickými motocykly, když to byl jen Harley-Davidson, Zero a Energica ve hře, zdá se, že se pozice mění, protože se do boje zapojují více zavedené evropské značky.

Sharma později dodal, že potenciální projekt je určitě na radarové obrazovce a bude oznámen ve správný čas.