Klassiker Formule E je tady – preview

Další zastávkou mistrovství světa Formule E je Berlín – “už zase”. Německá metropole je stálicí v kalendáři, tentokrát se v ní elektrické monoposty proženou popatnácté a pošestnácté. Na nejslavnější Klassiker – ten fotbalový mezi Bayernem a Dortmundem – tedy pořád dost ztrácí, ale těžko si představit, že by právě letiště Tempelhof mělo o pořádání závodů přijít.

Jednou vlastně přišlo, to ale z humanitárních důvodů, když se v roce 2016 bývalý aeroport přeměnil v uprchlický tábor a jelo se v aleji Karla Marxe. Předloňský extrém v podobě šesti závodů na konci sezóny se snad už stejně jako covidová pandemie, jež to vynutila, nevrátí, koneckonců i dvojice závodů je stále spíše logistickou úlitbou týmům, které se letos vypořádávají s největším počtem jízd v sezóně (16).

V plánech na příští sezónu zatím Berlín oficiálně potvrzen není, ale ať už se do kalendáře k Diríji, Hajdarábádu, Paříži, Římu, Kapskému Městu či Sao Paulu dostane jakákoliv destinace, Berlín vždy bude zálohou. To kdyby se snad někde nedal závod uspořádat, jak během tohoto týdne zjistili ve Vancouveru (tamní jízdu nahradí Marrákeš). V mezidobí od Monaka se dále probíraly kontury ne třetí, ale dokonce už navazující čtvrté generace monopostu, která by měla nabídnout snad pohon všech čtyř kol. Vše záleží na bateriích, ostatně Alejandro Agag poměrně suše prohlásil, že už teď by elektrické formule mohly mít motor pro každé kolo a jely by rychleji než F1, závodní tempo by však trvalo jen asi deset minut.

Marně jsme čekali na oficiální anonci o vstupu McLarenu do šampionátu, na druhou stranu se definitivně potvrdil příchod či spíše návrat stáje Abt. Když zároveň Robin Frijns oznámil, že po sezóně opustí tým Envision, zdá se, že Abt už má polovinu jezdecké sestavy jistou (druhým pilotem by měl být buď Nico Müller či René Rast – první pro Abt předloni závodil v DTM spolu s Frijnsem a druhý jeho barvy hájí v této sezóně). Jsem zvědav, koho od příštího roku klientský tým Jaguaru angažuje vedle Nicka Cassidyho, který má stále platnou smlouvu. V minulosti stáj ještě pod názvem Virgin dvakrát sáhla vedle po Pechito Lopezovi či Alexu Lynnovi, respektive nedala ani jednomu šanci pořádně vyniknout…

Dále víme, že Stoffel Vandoorne se upsal stáji DS Penske, ačkoliv formálně spojenectví francouzské automobilky a amerického týmu teprve musí vzniknout (a nevíme, s čím bude příští rok jezdit Techeetah). Stane se tak týmovým kolegou Jeana-Erica Vergneho a Antonio Felix da Costa bude buď jezdit za Porsche (s plánovaným odchodem Andrého Lotterera velmi pravděpodobná varianta), nebo dá Formuli E sbohem. Rozhodně se toho na poli přestupů odehrálo dost – dost na to, že jsme teprve v úvodní polovině sezóny.

Ta se definitivně uzavře v neděli po druhé berlínské e-Prix. Nutno dodat, že v neděli se pojede v protisměru vůči sobotě, což ale místní pořadatelé znají už z předchozího roku. Čtveřice jezdců (Vandoorne, Vergne, Frijns a Mitch Evans) teď tři závody po sobě brala pozice v Top 5, a tak si myslím, že tentokrát je na koho sázet…