Ferrari v Maranellu chystá výrobní linku pro elektromobily!

Výrobce sportovních vozů přejde na výrobu hybridních a plně elektrických vozidel, přičemž první elektromobil by měl mít premiéru v roce 2025. Ferrari, stejně jako všichni ostatní výrobci automobilů, je nuceno změnit zdroj energie svých budoucích vozidel, aby vyhovělo stále přísnějším emisním předpisům. Společnost říká, že je odhodlána nakonec vyrábět pouze elektrická vozidla a do té doby některé hybridy, ale zjevně potřebuje nové místo pro výrobu EV.

Nyní podle agentury Bloomberg Ferrari nedávno zakoupilo pozemky poblíž své tradiční továrny v Maranellu v severní Itálii. Zdroj říká, že pozemek byl získán, aby Ferrari mohlo postavit novou (třetí) montážní linku, která bude vyrábět pouze elektrická a hybridní vozidla.

Společnost již má zkušenosti se stavbou elektrifikovaných vozidel, prvním z nich bylo Ferrari LaFerrari. Má elektromotor, který posílil jeho motor V12 na celkový výkon 950 koní. LaFerrari však bylo hybridní a první plug-in hybrid společnosti, 986 koní SF90, debutoval až v roce 2019.

Ferrari také pracuje na svém vůbec prvním SUV, Purosangue, a pevně se věří, že jeho pohonné ústrojí bude vybaveno elektrifikací, i když ne hned po uvedení na trh. Zpočátku bude pravděpodobně nabízen pouze s atmosféricky plněným V12, ale někdy po uvedení na trh bude přidána verze PHEV založená na 4litrovém twin-turbo V8.

SUV Ferrari Purosangue bude debutovat do konce roku 2022, plug-in hybridní varianta během příštího jednoho nebo dvou let. Předpokládá se, že první plně elektrické Ferrari bude debutovat v roce 2025 (ačkoli se původně počítalo s tím, že dorazí později), ale podrobnosti o tomto modelu jsou v tuto chvíli extrémně omezené – vše, co víme, je rok premiéry a také skutečnost, že Ferrari trvá na tom, že bude. stále překypuje vzrušením a charakterem a nebude to velký odklon od současných modelů ICE.

Spuštění EV v roce 2025 dává Ferrari několik let na vybudování továrny, kde se bude montovat. Bloomberg říká, že již začali s vyklízením pozemku, kde má továrna stát, a zmiňuje také možnost, že by toto nové zařízení mohlo zahrnovat nějaký druh výzkumného centra bateriových technologií.