BMW brousí do řad DTM: Týmovým kolegou Günthera by mohl být Wittmann, Auer nebo Eng

BMW přišlo o Alexe Simse, který bude příští rok reprezentovat barvy stáje Mahindra. Vedle Maximiliana Günthera tak vzniklo jedno volné místo. Mnichovská značka má v hledáčku několik jmen známých především z německého šampionátu cestovních vozů DTM.


Do užšího seznamu kandidátů se dostal Lucas Auer, Marco Wittmann a Philipp Eng, přičemž synovec šéfa DTM Gerharda Bergera má z tohoto tria ke kokpitu nejblíže, neboť je rezervním jezdcem BMW. Nicméně i Eng získal společně s Auerem v monopostu BMW iFE.20 nějaké zkušenosti díky nedávným testům. Zatímco Auer se zúčastnil březnových nováčkovských testů v Marrákeši, tak Eng má za sebou soukromý test, který se konal na severu Francie.

Auer byl přítomen i v Berlíně, kde měl blízko ke startu poté, co se ve čtvrté eprix zranil Günther. Zranění však nebylo tak vážné a Günther tak mohl nastoupit i do finálového double headeru.

“Co se týká příštího roku, tak se upřímně cítím být jistý, a to zejména proto, že se v BMW cítím velmi dobře.Už jsem s nimi testoval hodně aut a cítím, že jsem součástí této velké rodiny. V budoucnosti chci být s BMW a uvidíme, kde to bude,” uvedl pro portál Motorsport.com Rakušan, který o uplynulém víkendu na Lausitzringu ukončil rok dlouhé čekání na další triumf BMW v DTM.

Auer si nechává dveře otevřené v různých šampionátech. S BMW testuje jak monoposty, tak i závodní speciály.

“Test formule E byl dobrou zkušeností, ale také jsem řídil vůz GT3, odjel jsem závod na Nordschleife, dělal jsem mnoho věcí. Cokoliv budu příští rok dělat, tak prioritou je, že to budu dělat s BMW. Ale teď je brzy o tom přemýšlet. Chci podávat dobré výkony v DTM. Také se uvidí, jakým směrem se DTM vydá. Musíte být flexibilní, a to je to, co dělám. Testuji vše, co je možné.”

Wittmann: Ještě jsem se formulí E nezabýval

Ačkoliv dvojnásobný šampion DTM z let 2014 a 2016 je jedním z aspirantů na kokpit po Simsovi, on sám přiznává, že zatím sérii elektrických monopostů příliš pozornosti nevěnuje: “Upřímně jsem se tím doposud nezabýval. Koneckonců se momentálně zcela soustředím na DTM. Co se stane v roce 2021, nemám tušení. Takže přemýšlím zejména nad DTM a pak uvidíme, kde budu závodit příští rok.”

Co se týká jezdeckých sestav, tak BMW je známé svou nestabilitou. Za uplynulé čtyři sezony – pod názvy týmů Andertti Autosport, Amlin Andretti, MS Amlin Andretti, MS&AD Andretti a v neposlední řadě BMW i Andretti Motorsport – se v kokpitu vystřídalo 13 závodníků.