BMW bude používat kulaté bateriové články, potvrzuje 6 továren

BMW Group vydala významné oznámení týkající se lithium-iontových baterií pro své nadcházející elektrické vozy Neue Klasse nové generace, které jsou naplánovány na rok 2025.

Německý výrobce oficiálně potvrdil přechod z prizmatických článků na válcové lithium-iontové bateriové články, optimalizované pro architekturu Neue Klasse.

Podle společnosti povede přechod na nový formát článků v kombinaci s vylepšenou chemií a novým přístupem k bateriovému bloku k výrazně lepšímu výkonu, nižším nákladům a snížení dopadu na životní prostředí ve výrobních závodech.

Zisky uváděné BMW jsou docela velké, včetně až 50% snížení nákladů na úrovni balení.

Nově vyvinuté „kulaté články BMW“ pro šestou generaci technologie BMW eDrive mají standardní průměr 46 milimetrů, což je stejný průměr jako v případě válcových bateriových článků typu 4680 od Tesly.

Budou však dvě různé výšky, které byly zveřejněny v jedné z tiskových zpráv: 95 a 120 milimetrů. Pro srovnání, články Tesla 4680 mají výšku 80 mm. Znamená to vyšší kapacitu na článek.

Podle BMW společnost zásadně vylepšila formát článků, chemii článků a balení, což ve srovnání s prizmatickými bateriemi 5. generace povede k:

o více než 20 % vyšší objemová hustota energie
(žádné informace o gravimetrické hustotě energie)
až o 30 % vyšší jízdní dosah (WLTP)
tedy potenciálně více než 800 km (500 mil) dosahu
až o 30 % vyšší rychlost nabíjení (z 10 % na 80 % SOC)
až o 50 % nižší náklady na úrovni balení
až o 60 % snížené emise CO2 z výroby článků
(prostřednictvím zelené energie a sekundárního materiálu)
Zdá se, že lithium-iontová chemie je stále typu NCM, ale s vyšším obsahem niklu a sníženým obsahem kobaltu v katodě. Na straně anody se zvýší obsah křemíku.

„Využitím komplexních vlastních odborných znalostí vlastního Centra kompetence pro baterie se týmu z vývoje, výroby a nákupu podařilo výrazně snížit náklady na vysokonapěťovou baterii, a to díky novému bateriovému článku a nové koncepci integrace. pro bateriovou technologii vyvinutou BMW.

Na základě současných tržních předpokladů lze náklady snížit až o 50 procent ve srovnání se současnou pátou generací. BMW Group si dala za cíl snížit výrobní náklady u plně elektrických modelů na stejnou úroveň jako u vozidel moderní technologie spalovacích motorů.”