Mini v poslední době výrazně mění svou sestavu. Chystaný elektrický třídveřový Mini Cooper má poskytnout mnohem větší dojezd, výkon a možnosti nabíjení než jeho předchůdce.
Countryman EV plánuje poskytovat ještě větší možnosti nabíjení v kompaktním crossoveru AWD. Britská automobilka také uvede na trh Aceman, zcela nový model, který bude sedět mezi pětidveřovým a Countrymanem.
S novou řadou však Mini učinilo jedno zdánlivě zvláštní rozhodnutí: přivést výrobu do Číny. Great Wall Motor bude prostřednictvím společného podniku vyrábět třídveřové modely Mini Cooper a Aceman. Tyto modely se budou vyrábět v Zhangjiagang, městě s výhodnou polohou podél řeky Jang-c’-ťiang pro snadný export. Třídveřový model se začne vyrábět v Číně koncem tohoto roku.
Zatímco náklady na výrobu v Číně jsou nižší než ve Velké Británii, Mini jsou skvěle britské. Ikonická automobilka dokonce označila Oxford za svůj „výrobní domov“. Nedávná investice BMW Group znamená, že Mini bude stále obsahovat DNA firmy. BMW Group nedávno investovala 645 milionů dolarů EV do britských výrobních závodů Mini.
Tato investice znamená, že třídveřové EV a Aceman se budou vyrábět v závodech Mini ve Spojeném království od roku 2026. Mini navíc říká, že do roku 2030 bude montovat pouze elektromobily ve svém montážním místě v Oxfordu.
Otázka, zda toto partnerství s čínskou společností Great Wall Motor údajně hledá nastavení luxusní značky EV bude dočasné, stále není zodpovězena. Investice takového rozsahu do výroby elektromobilů v britských závodech společnosti Mini by však mohla znamenat, že partnerství s Great Wall Motor je nezbytné pro rozšíření výroby před jejím uvedením do vlastních závodů.
V současné době je továrna Mini v Oxfordu výrobním místem pro Cooper SE 2024, ačkoli toto vozidlo bude postupně vyřazeno z provozu s nástupem zcela nového Hardtopu.