Výroba elektromobilů bude do roku 2024 mít stejnou cenu jako u konvenčních automobilů se spalovacími motory a podle nového výzkumu to může zrychlení přechodu od vozidel na fosilní paliva.
Dodatečné náklady na výrobu bateriových elektromobilů oproti jejich ekvivalentům fosilních paliv se do roku 2022 sníží na přibližně 44 000 korun na auto a podle průzkumu investiční banky UBS zcela zmizí do roku 2024. Výzkum je založen na podrobné analýze baterií od sedmi největších výrobců.
Dosažení srovnání nákladů se spalovacím motorem je považováno za klíčový milník v přechodu světa od spalování fosilních paliv. Velké automobilky se zdráhaly přesunout výrobu ze svých ziskových modelů spalovacích motorů směrem k elektromobilům kvůli drahým bateriím, které téměř výhradně vyrábějí východoasijské společnosti LG Chem, japonský Panasonic a čínský rival CATL. Baterie představují čtvrtinu až dvě pětiny nákladů na celé vozidlo.
UBS uvedla, že očekává do roku 2022 náklady na baterie pod 2500 korun za kilowatthodinu. Banka uvedla, že výrobcům automobilů, kteří se snaží zůstat na trzích se spalovacími motory, hrozí, že před nimi budou soupeři jako Tesla a Volkswagen.
Očekává se, že rychlé snížení nákladů na baterii povede k rychlejšímu přechodu na elektrická vozidla. Prodej elektrických vozidel již v EU a Číně prudce vzrůstá, a to i přes zásah na trh s automobily způsobený pandemií koronavirů.
Zdroj také tvrdí, že tržní podíl elektromobilů dosáhne do roku 2025 17%. Během následujících pěti let by elektromobily měly představovat 40% celosvětového prodeje.