CEO Volkswagenu nechápe přehnané reakce na e-paliva, přesto preferuje EV

Generální ředitel značky Volkswagen Thomas Schafer si je jistý, že připravovaná malá a cenově dostupná elektrická auta budou zisková, a to vše při ceně pod 500 000 korun. Zároveň označil současné evropské diskuse o povolení prodeje aut poháněných e-palivem v Evropské unii po roce 2035 za „zbytečný hluk“.

Schafer hovořil s Automotive News Europe a její sesterskou publikací Automobilwoche o převážně evropských tématech, přičemž se zaměřil na podrobnosti o nadcházejícím plně elektrickém hatchbacku značky založeném na ID. Koncept 2all a také následný menší model, který se začne prodávat nejpozději do roku 2026-2027.

Připomínáme, že EU plánuje od roku 2035 účinně zakázat prodej nových vozidel s emisemi uhlíku, ale když se konečné hlasování chýlilo ke konci, Německo a Itálie se proti návrhu ohradily s tím, že vozidla poháněná e-palivem by měla být povoleno na silnicích vedle elektrických vozidel od poloviny příštího desetiletí.

Jedním z nejdůležitějších hráčů ve vývoji e-paliv není nikdo jiný než Porsche, které je součástí koncernu Volkswagen v čele s generálním ředitelem Oliverem Blumem. Takže poznámky Thomase Schafera týkající se uhlíkově neutrálního paliva jsou překvapením, ale jak zdůrazňuje v článku Automotive News Europe, diskuse je široce nepochopena.

„Není za tím pan Blume. Za to ručím,“ řekl generální ředitel značky VW. „Tato diskuse o e-palivech je široce nepochopena. Mají svou roli ve stávajících flotilách, ale nenahrazují EV. To je úplný nesmysl. Podívejte se na fyziku výroby e-paliv. Nemáme dost energie tak, jak to je, tak proč ji plýtvat na e-paliva?“

Thomas Schafer říká, že úlohou spalovacího motoru ve Volkswagenu je nyní jednoduše vydělávat peníze na přechod na EV, přičemž cílem společnosti je v roce 2033 vyřadit spalovací motory v Evropě.

Příští generace malého crossoveru T-Roc bude posledním modelem s novým spalovacím motorem, který se začne prodávat příští rok, zatímco ikonický Golf má dostat „významnou aktualizaci produktu“, ale stále bude pouze se spalovacím motorem. Dříve se hovořilo o tom, že Golf bude pro příští generaci plně elektrický.