Elektrické Bentley bude mít dvojnásobný výkon oproti V12

Ultraexkluzivní model Batur signalizuje začátek konce úctyhodného Bentley V12 před rokem 2030, kdy budou také ukončeny V6 a V8. Ano, značka za sedm let pojede čistě na elektřinu a začne to s prvním elektromobilem, který má vyjít v roce 2026.

V rozšířeném rozhovoru pro britský časopis Autocar se generální ředitel Adrian Hallmark podělil o několik předběžných podrobností o nadcházejících modelech.

Plánují se dvě specifikace baterií a sportovní modely s označením Speed budou těžit z toho, co značka označuje jako „baterie V12“. Dále zmínil, že elektromotory dodají o 50 až 100 procent více výkonu než současné spalovací motory.

V Baturu byla 6,0litrová jednotka s dvojitým turbodmychadlem nastavena na kolosálních 740 koní a 1 000 Nm točivého momentu. V loňském rozhovoru pro Automotive News Europe Hallmark nevyloučil možnost uvedení EV o výkonu 1 400 koní a zrychlení z 0 na 100 za pouhých 1,5 sekundy.

Pokud jde o dojezd, šéf Bentley slíbil, že elektromobily budou schopny ujet 563 až 724 kilometrů na jedno nabití. Jakmile vám dojde energie, doplnění baterie z 10 na 80 procent zabere méně než 20 minut. Hallmark říká, že tyto budoucí elektromobily budou mít přibližně stejný jízdní dosah jako modely ICE, které hltají plyn, které se dnes prodávají.

Generální ředitel zmínil Bentley, co do velikosti zůstanou Bentley, což znamená, že to budou impozantně velká auta: „Naším úkolem je stavět Bentley, ne BEV s odznaky Bentley.”

Dodal, že budou učiněny některé kompromisy v zájmu lepší aerodynamiky, aby se zlepšila účinnost.

Během stejného rozhovoru se Hallmark dotkl také e-paliv. Ačkoli věří, že jsou „opravdu vzrušující“ a technologie dozrála, výrobní kapacita nezbytná k úplnému nahrazení fosilních paliv je daleko. Porsche, rovněž člen koncernu Volkswagen, zahájilo výrobu syntetického paliva na konci roku 2022 ve svém závodě v Chile.