Cílem Lexusu je prodávat milion elektromobilů ročně

Lexus je součástí Toyoty a stejně jako její mateřská značka neinvestuje do elektromobilů tolik jako jiná jména. V současné době má v nabídce dva elektrické modely, z nichž pouze jeden je zakázkový elektromobil, ale podle nové zprávy má obrovské ambice prodávat do konce dekády 1 milion ročně.

Výrobce vytvořil v rámci společnosti novou divizi nazvanou Lexus Electrified a konkrétně ji pověřil vymyslet plán, jak přejít na elektrickou energii. To bylo oznámeno v roce 2019 spolu se sérií designových studií, které naznačovaly novou řadu velmi sportovních elektrických vozidel – první z nich, který byl uveden na trh, je duchovní nástupce původního Lexusu LFA, jehož předobrazem byl koncept Electrified Sport.

Dalším problémem, kterému Lexus čelí, je nalezení výrobního místa pro své budoucí elektromobily – to bude nevyhnutelně spolupracovat s Toyotou a modely, které sdílejí základy, budou vyráběny souběžně (stejně jako nový RZ 450e, který sdílí platformu e-TNGA s Toyotou bZ4x a Subaru Solterra).

Lexus také údajně zvažuje vybudování nových továren pro svá nová EV a také jejich výstavbu na stejných místech, kde již dnes vyrábí hybridy. Ve druhé situaci by Lexus potřeboval přidat samostatnou linku, kde by se velká baterie dala propojit se zbytkem vozu, ale bylo by to jednodušší než přestavba zařízení, které ještě nevyrábí nějaký druh elektrifikovaného vozidla.

V současné době Lexus vyrábí dva elektromobily: UX 300e s pohonem předních kol s 54,3 kWh baterií, ale možná zajímavější je nový RZ 450e. Může být příbuzný Subaru a Toyotě a čerpá ze stejné 71,4 kWh baterie, ale je o něco výkonnější a také střídmější a elegantnější než jeho příbuzní.