Dramatický první závod v New Yorku ovládl Buemi. Boj o titul je stále otevřený!

Kvalifikace

Kvalifikační jízdy na první závod New Yorku měly poměrně převkapivý průběh, neboť se nedařilo ani jednomu z hlavních kandidátů na titul.  Zatímco Jean-Eric Vergne odstartuje z desátého místa, tak Lucas di Grassi bude startotovat jako čtrnáctý.

Audi se na rozdíl od DS Techeetahu, jehož druhý jezdec André Lotterer se musel spokojit se startem z 16. pozice, dostalo s jedním vozem do boje o super pole. Daniel Abt totiž postoupil z šestého místa do super pole, ve kterém zaznamenal čtvrtý nejlepší čas a postaví se tak na startu do druhé řady vedle třetího Alexe Lynna z Jaguaru.

Podle plánu to neprobíhalo ani u Jerome d’Ambrosia, který se při snaze snaze o dosažení dobrého času v desáté zatáčce roztočil. Odstartuje tedy z chvostu startovního pole. Nicméně na druhé straně garáže se oslavovalo, neboť Pascal Wehrlein odstartuje z první řady. Němece překonal o čtyři desetiny Nissan e.dams Sebastaina Buemiho. Mezi Švýcarem a druhým nissanem je však propastný rozdíl, neboť Oliver Rowland zajel až 20. nejrychlejší čas.

Závod

Polesitter Buemi si svoji první pozici ubránil a začal si budovat pohodlný náskok. Ačkoli se jezdci dostali přes první zatáčku bez úhony, tak v dalších zatáčkách došlo hned k několika kontaktům s poměrně vážnými následky.

Sam Bird zezadu narazil do Lópeze, který se roztočil a posléze mírně ťuknul do svého týmového kolegy Maximiliana Günthera.

Ke kontaktu také došlo mezi Lucasem di Grassim a André Lottererem. Němec pak musel zajet do boxů, protože měl poškozenou přední část svého vozu. Stejně tak druhý DS Techeetah pilotovaný Vergnem musel zajet ke svým mechanikům.

Start se nepovedl Pascalu Wehrleinovi, který se během několika zatáček propadl až na páté místo. Naopak Abt vydělal na souboji Wehrleina a Simse a posunul se na čtvrté místo.

Po 25 minutách vypověděl službu Jaguar Alexandru Lynnovi, který měl fantasticky rozejtý závod. Mělo by se jednat o problém s řídící jednotkou. Jelikož odstavil vůz na celkem nešťastném místě, tak se ředitelství závodu rozhodlo vyslat na strať safety car.

Sims okamžitě po zajetí safety caru začal dorážet na vedoucího Bumeiho, ovšem i Sims se musel bránit před třetím Abtem. Němec posléze aktivoval útočný mód. Po chybě se však Abt propadl až za osmého di Grassiho. Při snaze dostat se před di Grassiho, do něj mírně narazil.

Posledních deset minut bylo opravdu hektických. Mortara skončil ve zdi, vůz si poškodil také Rowland při vzájemném kontaktu právě s Moratrou. Rovněž došlo i k množství předjížděcích manévrů.

Di Grassi využil chyby Birda a posunul se půl minuty před koncem na páté místo. V posledním kole se Vergne propadl na čtrnácté místo po velké nehodě v první zatáčce s Massou a Lottererem.

Vítězem prvního závodu v Brooklinu se tak stal stalem start-cíl Sebastien Buemi. Na pódiu jej doplnil Evans a da Costa.