Formule E zavede od 7. sezony minimální váhu jezdce

Ještě ani neskončila 5. sezona a už se objevují informace o změnách v pravidlech pro sezonu 2020/21. Kromě toho, že budou mít týmy k dispozici méně testovacích dní, dojde také k zavedení minimální váhy jezdce.

“Když se podíváte na jiné šampionáty, tak v porovnání s nimi máme opravdu mnoho testovacích dní,” zdůraznil šéf týmu BMW i Andretti Motorsport Roger Griffiths, jehož slova citoval německý portál e-formel.de. “Je nepravděpodobné, že dojde mezi šestou a sedmou sezonou k výraznějším změnám ohledně motorů, tudíž není nutné, aby bylo tolik testovacích dní.”

Zavedení minimální váhy jezdce je “férovým krokem”

Podle informací e-racing.com by mělo být toto pravidlo hotovou věcí, ačkoli to ještě nebylo oficiálně potvrzeno.

Nová regule nařizuje, aby celková váha jezdce a jeho sedačky byla alespoň 80 kilo. Jestliže bude jezdec lehčí, pak budou muset být do vozu přidána na předem určená místa speciální závaží.

V současnosti je minimální váha vozu formule E 900 kg, přičemž sedačka váží mezi osmi až deseti kilogramy a pilot, do jehož váhy se počítá rovněž systém HANS a helma, musí mít okolo 65-67 kg. Větší závodníci jsou pochopitelně v nevýhodě, protože čím jsou těžší, tím více ztrácejí energie a času na kolo. Jedním z nich je také pilot Audi Lucas di Grassi: “Jsem šťastný, protože si myslím, že je to férová cesta. S takovýmto pravidlem musí souhlasit každý, proto to bude chvíli trvat, než to projde. Proto jsem rád, že toto pravidlo bude aspoň počínaje sedmou sezonou. Stejně jako ve formuli 1 to teď bude férovější, každý bude mít stejné rozložení váhy a stejnou hmotnost, proto to jen prospěje.”

Rovněž vedoucí projektu Audi pro formuli E Tristan Summerscale změnu kvituje: “Je to pozitivní, že budeme mít minimální váhu, stejně jako v případě formule 1. V šesté sezoně se budeme nadále soustředit na redukování váhy vozu a zlepšování našeho balíku. V některých ohledech je škoda, že pravidlo přijde až o sezonu později.”