DTM bude elektrické

Rok po představení filmu s vizí plně elektrické závodní série představuje DTM u příležitosti finále sezony 2020 v Hockenheimu první prototypové vozidlo pro novou závodní sérii DTM Electric. Elektrický vůz byl vyvinut v úzké spolupráci mezi organizací DTM ITR a renomovaným dodavatelem pro automobilový a průmyslový průmysl Schaeffler, který se stává sériovým a inovačním partnerem DTM.

Partneři společně ukazují, jak může vypadat budoucnost motoristického sportu: je zelená, má vysoký výkon a je elektrická. Cílem je vytvořit na platformě budoucí elektrickou sérii, vedle úspěšné DTM, která bude v roce 2021 závodit s upravenými technickými předpisy, a posunout elektrický motoristický sport na další úroveň. V příštím roce bude jako další krok vyvinut prototyp DTM Electric.

DTM Electric předváděcí vůz poprvé u příležitosti letošního finále DTM na Hockenheimringu závodník formule E Daniel Abt, bývalý šampion DTM Hans-Joachim Stuck a Timo Scheider, stejně tak jako velvyslankyně značky Schaeffler Sophia Flörsch.

S výkonem přes 1 000 koní je elektromobil na výkonnostní úrovni formule 1. Vyznačuje se elektrickým napájením z baterie, stejně jako konkurencí osvědčenou technologií Schaeffler steer-by-wire Space Drive (elektronické řízení fungující bez konvenčního mechanického řízení) a také kapalinou chlazenou vysokonapěťovou baterií.

Demonstrační vůz, který předvádí technologii DTM Electric, již zahrnuje všechny ústřední prvky budoucího prototypu. Design karoserie slouží také jako možná předzvěst toho, co bude možné vidět nejen v závodech, ale také v budoucnu na silnicích. Spíše než typické rozvržení závodního vozu má vůz futuristický design.

V roce 2022 nebo 2023 by mohla debutovat série DTM Electric. Byla koncipována jako nezávislá série, která bude v budoucnu jedním z pěti pilířů platformy DTM, vedle DTM, DTM Trophy, DTM Classic a DTM Esports.

DTM Electric má spojit technologii, inovace a vysoký výkon v atraktivním formátu motoristického sportu, ve kterém budou budoucí vozy na výrobu elektřiny od výrobců nebo poskytovatelů mobility závodit s veřejnou přitažlivostí. Slibuje velkolepé závody s výkonnými, efektivními a rychlými vozy, nákladově efektivní modulární koncepcí a bezpečností na nejvyšší úrovni. Plán zahrnuje sprintové závody s dobou trvání přibližně 30 minut a možnost automatizované výměny baterie během povinné zastávky v boxech.