Ferrari říká, že marže budou zachovány u elektromobilů

Generální ředitel Ferrari Benedetto Vigna uvedl, že takzvaný e-building italského výrobce luxusních sportovních automobilů bude připraven příští léto. Přestože první EV Ferrari nevyjde minimálně další dva roky, Vigna prohlásil, že neočekává, že by se marže snížily.

V projevu na italském fóru kapitálových trhů agentury Bloomberg Vigna během rozhovoru řekl: „Budeme připraveni v červnu 2024“, ohledně nové továrny na elektrická superauta společnosti.

Nová e-budova ve svém domovském městě Maranellu v Itálii je navržena pro výrobu elektromotorů a baterií kromě montážní linky pro elektromobily a hybridy.

Přestože první čistě elektrické vozidlo Ferrari není naplánováno na vydání dříve než ve čtvrtém čtvrtletí roku 2025, Vigna popřel, že by automobilka byla pozadu, pokud jde o elektrifikaci. Vedoucí italského výrobce luxusních automobilů nedávno zopakoval, že Ferrari bude pokračovat ve výrobě vozů se spalovacím motorem jako součást svého dědictví.

Ferrari v současné době nabízí čtyři hybridní modely, ale bylo pomalejší než jeho kolegové, aby přijali plně elektrickou technologii, s odkazem na potřebu podporovat své současné kupce.

Například po odhalení plně elektrického Taycanu v roce 2019 Porsche říká, že tento elektrický sportovní vůz má letos „velmi strmý“ náběh výroby, protože řeší problémy dodavatelského řetězce.

Zajímavé je, že Vigna během rozhovoru také uvedl, že neočekává, že by marže u nových modelů EV klesaly. Vigna také řekl, že Ferrari nemá zájem o koupi nebo partnerství s jinými výrobci sportovních automobilů.

Ferrari očekává, že do roku 2026 budou elektrické modely a hybridy tvořit 60 % jeho produktové nabídky, zatímco do roku 2030 usiluje o 40 % čistě elektrické, 40 % hybridní a 20 % ICE.

S provozní ziskovou marží 26,9 % v prvním čtvrtletí roku 2023 patří Ferrari díky svým prémiovým cenám mezi nejvyšší v oboru.