Ford zdvojnásobuje vývoj elektrických vozidel a ve středu oznámil, že do roku 2025 investuje do elektrifikace 30 miliard dolarů. Automobilka se rovněž zavázala, že 40% jejích vozidel prodaných do roku 2030 bude elektrických. Ford již dříve oznámil plány na vynaložení 22 miliard dolarů na úsilí v oblasti elektrifikace a nedávno odhalil plány na vybudování dvou nových továren na baterie ve společném podniku s korejským výrobcem baterií SK.
Ford také představil plně elektrickou verzi pickupu F-150, nejprodávanějšího vozidla od jakékoli americké automobilky. Elektrický model F-150 Lightning má být v prodeji v autosalonech od roku 2022. Ford ve středu uvedl, že od svého odhalení před týdnem obdržel 70 000 zákaznických rezervací pro elektrický nákladní vůz. Ford již začal prodávat elektrické SUV pod svým ikonickým názvem Mustang, Mustang Mach-E. Ford ale stále hraje s dobročinným výrobcem elektromobilů Tesla (TSLA) a také s tradičními výrobci automobilů, jako je alianční partner Volkswagen (VLKAF) a domácí rival General Motors (GM). Oba mají rozsáhlejší nabídku elektromobilů a agresivnější elektrifikační cíle. GM říká, že si klade za cíl prodávat do roku 2035 pouze vozidla bez emisí.
„Naší ambicí je vést elektrickou revoluci. Opravdu to myslím vážně,“ řekl generální ředitel Jim Farley pro investory a analytiky. Na otázku ohledně cíle GM, že do roku 2035 bude vše elektrické, a zda má Ford podobné cílové datum, Farley poněkud odmítal slib svého rivala, který generální ředitelka GM Mary Barra popsala jako „aspiraci“ pro společnost.
„Mluvíme o celé naší flotile. Myslíme si, že je rozumné soustředit se nikoli na aspiraci, ale na naše skutečné plány.“ Farley předpovídal, že Ford bude schopen získat stejný nebo lepší podíl na trhu s přechodem na elektromobily. Podle Lisy Drake, provozní ředitelky severoamerické jednotky Fordu, doposud 70% kupujících Mustang Mach-E přešlo k Fordu od jiných výrobců automobilů.