Peugeot odhalil šíleně vypadající vůz pro Le Mans

První fotografie vyzývatele jménem Peugeot, který se bude účastnit FIA World Endurance Championship, odhalují inovativní aerodynamiku, která odstraňuje potřebu konvenčního zadního křídla.

Absenci zadního křídla u nového Le Mans Hypercar francouzského výrobce modelu 9X8 popsal Jean-Marc Finot, šéf mateřské společnosti Peugeot, jako „významný inovativní krok“.

„Dosáhli jsme takového stupně aerodynamické účinnosti, který nám umožňuje tuto funkci odstranit. Ale neptej se mě jak! Máme všechny úmysly to udržet v tajnosti tak dlouho, jak to jen půjde.“

Olivier Jansonnie, technický ředitel programu WEC ve společnosti Peugeot Sport, uvedl: „Nové předpisy LMH byly vypracovány s cílem vyrovnat význam konvenčních systémů zvyšujících výkon. Větší flexibilita, kterou umožňují nová technická pravidla sportu týkající se aerodynamiky, umožňuje nové radikální myšlení, které podporuje vznik inovativních automobilů, s prostorem pro designové týmy, které mají ještě větší přínos.

Inženýři a designéři společnosti Peugeot efektivně využili této příležitosti k vymýšlení nových kreativních procesů a vymanili se ze zavedených kódů a vytvořili Hypercar zcela nového žánru.“

Předpisy LMH jsou méně normativní než jejich předchůdci LMP1 a místo toho stanovují výkonnostní okna, včetně cílů pro maximální přítlak a minimální odpor, do kterých se musí auta dostat.

Například pravidla zadního difuzoru jsou volná, zatímco pro hybridy LMP1 stanovila maximální výšku 150 mm. Rovněž zde není požadavek na rovnou podlahu, kromě povinné skluzové lišty, která konstruktérům poskytla větší prostor k použití přívodu vzduchu pod vozem k vytvoření přítlaku. Pravidla byla koncipována tak, aby umožnila výrobcům naplnit jejich stroje LMH stylovými podněty z běžného provozu.

Peugeot vždy dával jasně najevo, že značení jeho nového prototypu bude začínat číslicí 9 v úctě ke svým předchůdcům. „X“ je odkazem na hnací ústrojí pohonu všech kol s hybridním systémem přední nápravy, zatímco „8“ je poslední číslicí všech současných pouličních modelů Peugeot.

Nový 9X8, který je poháněn 2,6 litrovým twin-turbo V6 a motorem s generátorem přední nápravy o výkonu 200 kW, má v průběhu sezony 2022 WEC začít závodit na nezveřejněném místě, což však bude stanoveno až po úvodních testech. Účast na domácím Le Mans je ale téměř jistá.

Peugeot oznámil v únoru 2022 sestavu jezdců včetně Paula di Resty, Jeana-Erica Vergneho a Kevina Magnussena. Dále se připojil ještě Loic Duval, Mikkel Jensen a Gustavo Menezes, zatímco James Rossiter je rezervním jezdcem.