Formule E zkrátí volné tréninky

Formule E upustila od předpisů pro úsporu pneumatik, které zavedla teprve loni, a navíc zkrátila délku tréninků před nadcházející sezonou 2022.

Po zasedání Světové rady motoristického sportu FIA dne 19. června 2020 byly sportovní předpisy upraveny tak, aby podpořily „sportovní a finanční“ zdraví seriálu.

Mezi těmito aktualizacemi byl snížen počet pneumatik ze čtyř na tři nové zadní a přední pneumatiky na závod (trénink, kvalifikace a závod).

Na posledním zasedání WMSC, které se konalo dne 15. října 2021, však byly schváleny změny tak, aby se vrátily k předchozím limitům čtyř nových zadních a předních pneumatik na závod, a zároveň zvýšení na šest pneumatik pro každý “double header” víkend.

I když si inženýři v roce 2021 užili výzvu kombinace zahřátých a studených pneumatik, návrat k předchozímu přidělení pomůže k vyšším úrovním výkonu.

Příští sezóna je posledním rokem pohonné jednotky Gen2, pro kterou bude limit výkonu během závodu zvýšen z 200 kW (268 k) na 220 kW (295), zatímco “attack mode” se zvýší na 250 kW.

Má se za to, že zvýšený výkon a nový vyřazovací kvalifikační formát ve stylu Superleague Formule zvýší opotřebení pneumatik zavedením vzájemných soubojů.

Tréninky se také zkrátí o třetinu, ze 45 minut na půl hodiny. Dříve se v den zahájení “double headeru” závodu konal jeden 45minutový a jeden 30minutový trénink a druhý den závodu samostatný 45minutový závěrečný trénink. Ale pro rok 2022 budou všechny tréninky trvat maximálně 30 minut.