CEO BMW říká, že elektromobily Neue Klasse budou nabízet „benchmarkový“ rozsah a ceny

Generální ředitel BMW Group Oliver Zipse věří, že řada elektromobilů Neue Klasse, jejíž premiéra je plánována na rok 2025, bude měřítkem v tomto odvětví, pokud jde o dojezd, rychlost nabíjení a ceny.

To je odvážné tvrzení jakékoli starší automobilky, včetně té, která má historii, technologie a průmyslové kapacity BMW. Neměli bychom však zapomínat, že BMW uvedlo na trh i3 EV před deseti lety, nedlouho poté, co Tesla debutovala Model S, svůj první mainstreamový model.

Bavorskou automobilku lze proto považovat za průkopníka elektromobilů mezi staršími výrobci automobilů a za jednoho z nejpokročilejších výrobců elektromobilů současnosti s řadou produktů, která zahrnuje Mini Cooper SE, BMW iX1, BMW iX3, BMW i4, BMW i7, BMW. iX a Rolls-Royce Spectre a mnoho dalších modelů, které přijdou v blízké budoucnosti.

Mezi ně patří Mini Cooper SE nové generace, Mini Aceman, Mini Countryman EV, BMW iX2 a BMW i5 – a to ještě před uvedením modelů Neue Klasse. BMW Group má jistě prostředky a know-how k tomu, aby se z rodiny elektromobilů Neue Klasse (Nová třída) stal průmyslový standard. Má také vůli toho dosáhnout.

Oliver Zipse v rozhovoru pro média na veletrhu CES 2023 v Las Vegas, kde BMW představilo koncept i Vision Dee, který předvádí prvky technologie pro Neue Klasse, byl skálopevně přesvědčen, že nové elektromobily značky budou špičkou ve své třídě.

„Budeme měřítkem, pokud jde o dojezd, rychlost nabíjení a ceny. Nezapomeňte na ceny,” řekl novinářům na okraj CES podle Automotive News Europe, aniž by uvedl jakákoli čísla.

Důraz na ceny je zajímavý vzhledem k postavení luxusní značky BMW; můžeme jen předpokládat, že ceny budou nejnižší v prémiovém segmentu.

BMW již uvedlo, že elektromobily Neue Klasse EV budou využívat nově vyvinuté válcové články Gen 6, od kterých se očekává, že zlepší hustotu energie o více než 20 procent, rychlost nabíjení o více než 30 procent a dojezd o 30 procent ve srovnání se současnou technologií baterií automobilky.

Články budou také o 50 procent levnější na montáž a instalaci přímo do bateriového bloku, čímž se eliminuje vrstva modulů. BMW uvedlo, že články budou používat chemii na bázi niklu se sníženým obsahem kobaltu, ale Zipse také slíbil další technologie baterií.

Odmítl však říci, zda BMW zvažuje polovodičové baterie s vyšší hustotou nebo levnější lithium-železo-fosfátové (LFP) baterie, jaké používá Tesla.

V listopadu 2022 BMW odhalilo některé klíčové specifikace 800voltové platformy Neue Klasse magazínu Car Magazine, včetně výkonů od 268 koní do 1341 koní, konfigurace RWD a AWD s až čtyřmi elektromotory, bateriemi od 75 kWh do 150 kWh a dojezd až 1 000 kilometrů.

Neue Klasse bude mít premiéru na konci roku 2025 sedanem řady 3 vyrobeným v nové továrně BMW v Maďarsku, po němž bude následovat sportovní SUV vyrobené v USA. Zipse řekl, že koncept BMW i Vision Dee nepředstavuje náhled nadcházejícího sedanu Neue Klasse, i když obsahuje prvky, které najdeme na produkčním modelu, jako je například head-up displej na celém čelním skle.