Günther opět nedokončil. Bird mě poslal do zdi, rozčiluje se

Maximilianu Güntherovi se v posledních závodech lepí smůla na paty. Byť má na kontě jedno vítězství z Chile a jedno druhé místo, které získal v Marrákeši, tak v ostatních závodech jej buďto potkaly technické potíže, nebo se připletl do kolizí. V Berlíně tomu bohužel nebylo jinak…

Berlínský sixpack pro německého závodníka nezačal vůbec dobře. Ve středu sice dokončil na osmém místě, ale následně byl diskvalifikován, jelikož využil větší množství energie, než je povoleno. Ve druhém závodě pro změnu doplatil na kolizi se Samem Birdem. Hořkou pilulku už musel strávit v Ad Diriyahu a Mexiku, kde rovněž nezískal ani bod.

Do druhé části double headeru měl solidní vstup, když v tréninku skončil třetí pouhých 17 setin za Lucasem di Grassim. Ovšem v kvalifikaci se mu již nepodařilo zajat podobné kolo a jeho výsledný čas pak stačil pouze na 11. startovní pozici.

“Závod začal dobře, ze startovního slotu jsem se olepil dobře,” zhodnotil Němec, který si v úvodním kole polepšil o několik příček: “V prvním kole jsem získal tři místa a našel rytmus. V autě jsem se cítil dobře a byl jsem spokojený.”

Dlouho se držel na bodovaných pozicích, nicméně posléze mu veškeré naděje sebral Bird svým ambiciozním manévrem. “Potom bohužel došlo ke kolizi při boji se Samem mezi zatáčkami 8 a 10. V desáté zatáčce mi zavřel dveře a poslal mě do zdi, přičemž se zničilo přední křídlo a došlo k defektu. Poškození jsme museli v boxech opravit, ale pak jsem to po třech kolech vzdal. Samozřejmě, že je to znepokojující, ale občas to takhle bohužel dopadá,” zrekapituloval smutně pilot BMW, jehož cituje portál e-formel.de.

Byl to závodní incident, který nemá viníka

“Bird udělal dobrý manévr – pozdě ale dobře – v osmé zatáčce. Poté jsme jeli bok po boku do zatáčky 9. V 10. zatáčce jsem byl stále vedle něj a chtěl jsem se dostat na vnitřek,” popisuje průběh souboje, který však režie ve vysílání neukázala. “Předtím jsem mu nechal místo, tentokrát tam ale místo pro dvě auta nebylo. Dveře byly zavřené, přestože jsem věřil v moji šanci. Byl to závodní incident, při kterém se nezajímám o to, čí to byla vina.”

Ovšem druhý aktér má na celý incident zcela odlišný názor. Podle Birda je jasným viníkem právě Maxi: “Došlo k poškození, protože Günher zatáčku nezvdal, přestože se měl stáhnout. V další zatáčce mě pak chtěl odstranit. Poté na mém voze chyběla půlka předního křídla.”

Stejný pohled jako Bird měli i závodní komisaři, kteří Němcovi udělili pětisekundovou penalizaci. Trest však neměl na výsledek žádný vliv, neboť v tu dobu byl už mimo závod.