Haomo.AI, čínská společnost zabývající se technologií AI, spustila „DriveGPT“, autonomní generativní rozsáhlý model.
Zhang Kai, předseda startupu, který podporuje automobilka Great Wall Motor, prohlásil, že nastala skutečná éra umělé inteligence a generativní velké modely budou klíčem k rozvoji autonomního řízení.
Gu Weihao, generální ředitel Haomo.AI, oznámil, že DriveGPT může vylepšit kognitivní rozhodovací model autonomního řízení prostřednictvím posílení učení z lidské zpětné vazby (RLHF) začleněním skutečných dat o lidském řízení.
DriveGPT má v současné době tři primární funkce: generování více sekvencí scén současně, předpovídání budoucích trajektorií vozidel a vytváření rozhodovacích řetězců. S jednotným generativním rámcem může provádět různé úkoly od plánování a rozhodování až po dedukci.
„Očekává se, že rok 2023 bude rokem rychlého růstu pro průmysl inteligentních řidičů,“ uvedl Zhang.
„Produkty inteligentního řízení zažijí od letošního roku prudký nárůst. Hlavní hráči v oboru, jako je Huawei a XPeng, uvádějí své produkty jeden po druhém. To znamená, že řízení s podporou městské navigace bude pro uživatele dostupnější.“
Kromě toho se řada produktů pro chytré řízení rozšíří o modely vozů střední až nižší třídy, přičemž se posílí automatická logistika v supermarketech a expresní doručovací služby.
Zhang předpovídá, že do roku 2025 bude mít více než 70 % osobních automobilů pokročilé asistenční systémy pro řidiče. Odvětví autonomního řízení se v současnosti posouvá z éry řízené softwarem s omezenými daty a modely do éry řízené daty, která se vyznačuje rozsáhlými datovými a parametrickými modely. Měření frekvence používání a spokojenosti uživatelů jako takové bude rozhodující při určování konkurenceschopnosti produktů pro inteligentní řízení.