Honda zůstala v posledních letech jedním z nejhorlivějších zastánců elektrifikace. Značka není jen v popředí evropských a japonských konsorcií vyměnitelných baterií, ale také si stanovuje některé z nejagresivnějších cílů v oblasti elektrické mobility mezi všemi výrobci motocyklů.
Nyní Honda podporuje tyto ambiciózní cíle zavedením elektrických motocyklů a skútrů, které by měly společnosti pomoci dosáhnout uhlíkové neutrality do 40. let 20. století. Aby společnost dosáhla tohoto vysokého cíle, uvede do roku 2025 10 nových elektrických modelů. Honda kategorizuje tyto potenciální modely do tří kategorií: Commuter EV, Commuter EM (elektrické mopedy)/EB (elektrická kola) a Fun EV.
První třída, Commuter EV, bude sloužit především komerčním potřebám. Japan Post a Vietnam Post Corporation již využívají řadu Honda e: Business Bike a výrobce doufá, že do konce roku expanduje na Thailand Post Company Limited. Nadcházející modely Big Red budou propagovat výměnné baterie Honda Mobile Power Pack (MPP), které pomohou udržet tyto podnikové jednotky na cestách a zároveň rozšíří infrastrukturu a využití technologie výměnných baterií.
Řada Commuter EV uspokojí také spotřebitele v Asii, Evropě a Japonsku. Se dvěma novými modely, které by měly dorazit v roce 2024 a 2025, Honda neztrácí čas tím, že přinese masám více elektromobilů.
Značka však doufá, že největší zisky dosáhne na trhu Commuter EM/EB. Tato kategorie si nárokuje 90 procent celosvětového prodeje elektrických motocyklů. EM/EB se staly v Číně velmi populární a Honda doufá, že tento boom zúročí uvedením pěti kompaktních, cenově dostupných modelů v Asii, Evropě a Japonsku do roku 2024.
Honda učiní krok od praktičnosti a představí také čtyři zábavné elektromobily, které překračují rychlost 50 km/h. Tři modely plné velikosti osloví dospělé jezdce, zatímco model Kids Fun EV by je měl zaujmout, dokud jsou mladí. Na základě ukázkového obrázku se zdá, že křižník, nahý a skútr budou zahrnovat nabídku v plné velikosti, ale ty v USA, Evropě a Japonsku si na úplné odhalení budou muset počkat v letech 2024–2025.
Zatímco výrobní gigant připravuje svou novou elektriku na trh, bude pokračovat ve vývoji standardů baterií, infrastruktury vyměnitelných baterií a svého uživatelského rozhraní/zkušenosti se softwarovou dceřinou společností Drivemode. Honda nakonec doufá, že tyto snahy posunou její prodej elektrických motocyklů na jeden milion kusů do roku 2026 a na 3,5 milionu kusů do roku 2030.
Přesto se značka v mezidobí nevzdá vnitřního spalování. Team Red plánuje v Indii uvést na trh modely flex-fuel s benzínem a etanolem do roku 2023 (E20) a 2025 (E100). Honda může být průkopníkem mnoha elektrických iniciativ, ale ví, že přechod od fosilních paliv bude vyžadovat několik různých řešení.