Hongkong ePrix pro Venturi, převlečený Mercedes poprvé na bodech

HONG KONG STREET CIRCUIT, HONG KONG - MARCH 10: Edoardo Mortara (CHE) Venturi Formula E, HongKong E-prix
Jubilejní padesátou ePrix v historii formule E ovládl na půdě v Hongkongu monacký tým Venturi. Z vítězství se po dramatickém závěru a penalizaci původně vítězného Sama Birda prvně v historii týmu radoval Edoardo Mortara. Na stupních vítězů podruhé v řadě i Audi zásluhou Lucase di Grassiho.

AKTUALIZOVÁNO 10.3. 13:00

Sportovní komisaři udělili Samu Birdovi penalizaci 5 sekund za způsobení kolize s vozem André Lotterera. Vítězství z Hongkongu si v důsledku toho odváží Edoardo Mortara z Venturi. Druhý skončil Lucas di Grassi a třetí Robin Frijns. Sam Bird po obdržení penalizace sedmý.

PŮVODNÍ VERZE

Velmi proměnlivý závod nabídla pátá zastávka formule E, která zavítala do Asie. Konkrétně do čínského města Hongkong. Jako první cílovou pásku protnul Sam Bird, jehož vítězství se zrodilo až v závěrečných minutách.

Po restartu, který přišel po zastavení monopostu Olivera Rowlanda na trati, byl Brit ještě za vozem Techeetah Andrého Lotterera. Oba spolu na čele těsně závodili po většinu času závodu. Ke kontaktu mezi nimi došlo hned několikrát, nicméně až ten v předposledním kole připravil Lotterera o možnost bojovat o vítězství. Německý pilot přišel k defektu zadního kola a propadl se na úplný konec pole.

Druhé místo tím pádem připadlo týmu Venturi – bral jej Edoardo Mortara, který na stupních vítězů stanul podruhé v řadě. Lucas di Grassi, vítěz minulého závodu, ve voze Audi dojel třetí. Incident mezi Birdem a Lotterem je však v šetření sportovních komisařů FIA a je možné, že dojde k zásahům do výsledků.

Mimo to byl závod hned několikrát zneutralizován výjezdem zpomalovacího vozu a jednou dokonce zcela pozastaven. To hned v samotném úvodu, kdy nájezd do druhé zatáčky nezvládl Felipe Nasr ve voze Geox Dragon a narazil do bariéry. Tímto manévrem znemožil průjezd dalším vozům. Zareagovat v rychlosti nestihli jezdci Mahindry Pascal Wehrlein ani Jerome D’Ambrosio. Oba přišli o zavěšení předního kola.

PRVNÍ BODY PRO MERCEDES

Velmi dobře rozjetý závod měl tým HWA Racelab (Mercedes). Stoffel Vandoorne vyhrál dopolední kvalifikaci, Gary Paffett stál na startu na čtvrtém místě. Prvně zmiňovaný o vedení přišel hned v první zatáčce, nicméně v pozdější fázi byl dokonce nucen odstoupit. Paffet svůj vůz dovezl do cíle na osmém místě.

Podobně jako v případě HWA na tom byl i Nissan e.dams. Oliver Rowland byl právě tím, kdo v první zatáčce překonal Vandoorna. Jenomže jeho nejprve potkaly technické potíže a propad o několik pozic a následně při manévru na Daniela Abta i on přišel o zavěšení. Ani jeden z vozů tohoto týmu cíl neviděl.

Pokud jury nepotrestá Birda, pak to bude právě on, kdo převezme vedení v šampionátu mezi jezdci. Bude přitom mít 18bodový náskok na D’Ambrosia. Díky tomuto výsledku by se Virgin Racing posunul i do čela Poháru konstruktérů před indickou Mahindru.

POŘADÍ ePRIX HONGKONGU:
P. Jezdec Tým Kol Rozestup
1. E. Mortara Venturi Formula E 36 Vítěz
2. L. di Grassi Audi ABT Sport Schaeffler 36 0,988
3. R. Frijns Envision Virgin Racing 36 1,536
4. D. Abt Audi ABT Sport Schaeffler 36 1,985
5. F. Massa Venturi Formula E 36 3,258
6. S. Bird Envision Virgin Racing 36 3,306
7. M. Evans Panasonic Jaguar Racing 36 4,017
8. G. Paffett HWA Racelab 36 4,368
9. O. Turvey NIO Formula E Team 36 5,624
10. A. da Costa BMW I Andretti Motorsport 36 6,492
11. J. M. López Geox Dragon 36 7,218
12. T. Dillmann NIO Formula E Team 36 7,825
13. J. Vergne DS Techeetah 36 16,604
14. A. Lotterer DS Techeetah 36 24,270
15. O. Rowland Nissan e.dams 29 NC
16. S. Vandoorne HWA Racelab 20 NC
17. S. Buemi Nissan e.dams 19 NC
18. A. Sims BMW I Andretti Motorsport 16 NC
19. F. Nasr Geox Dragon 1 NC
20. P. Wehrlein Mahindra Racing 1 NC
21. J. D’Ambrosio Mahindra Racing 1 NC
22. N. Piquet Panasonic Jaguar Racing 0 NC