Huawei podporuje novou automobilku Luxeed, cílem je porazit Teslu

Čínský technologický gigant Huawei Technologies podporuje řadu značek elektromobilů v Číně a Luxeed je nejnovější z nich.

Nová značka, kterou vyvinuly státní Chery Automobile a Huawei, představí svůj první sériový model v listopadu – a přesto s velkými nároky.

Společnost tvrdí, že elektrický sedan Luxeed S7 ve stylu kupé, který je založen na platformě Chery E0X určené pro dvoumotorové elektromobily s pohonem všech kol, předčí Tesla Model S v několika oblastech.

„Vůz bude mít premiéru koncem listopadu. Bude lepší než Tesla Model S v různých ohledech,” řekl Richard Yu Chengdong, vedoucí automobilové jednotky Huawei, během slavnostního uvedení nového produktu.

O ceně, dojezdu ani inteligentních funkcích Luxeed S7 se nerozebíral. S7 bude konkurovat řadě prémiových elektromobilů na čínském trhu, včetně Tesla Model S, BYD Han, Nio ET7 a dalších.

První specifikace nového modelu zveřejnilo minulý měsíc čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií (MIIT). V základní výbavě je 197palcový Luxeed S7 napájen baterií LFP dodávanou společností CATL, která dodává elektřinu elektromotoru o výkonu 288 koní (215 kilowattů) od společnosti Huawei na zadní nápravě.

Hybridní baterie M3P využívající ternární a LFP články ve stejném balení je druhou možností a měla by umožnit dojezd přes 650 kilometrů v čínském cyklu CLTC. Vozidlo bude mít také 800voltový elektrický systém.

Podle CarNewsChina se očekává, že S7 debutuje s operačním systémem HarmonyOS 4 od Huawei, který umožňuje funkci sdílení na více obrazovkách pro současné sledování v kabině. Uvádí se také, že obsahuje jeden LiDAR, tři radary s milimetrovými vlnami, 12 ultrazvukových radarů a 11 kamer s vysokým rozlišením jako součást systému autonomního řízení Huawei ADS 2.0.

Druhá generace Huawei ADAS má síť Bird’s Eye View a síť General Obstacle Detection, která umožňuje detekovat abnormální objekty na silnici, jako jsou převrácená vozidla, padlé stromy a další.

Podle analytiků citovaných SCMP se věří, že kombinace technologické zdatnosti Huawei a výrobních odborných znalostí Chery nabízí dobrý výchozí bod pro značku Luxeed a její první produkt.

Chery je zatím vnímána jako nejsilnější partner Huawei ve vývoji chytrých aut. Automobilka přechází na EV a v roce 2018 založila značku Jetour; Jetour dodal v roce 2022 více než 180 000 EV, což je meziročně o 17 procent více.

Společnost Huawei, na kterou se vztahují sankce v USA, představila své inteligentní automobilové řešení Huawei HI v dubnu 2021. Systém se skládá z vysokého výpočetního výkonu, 4D zobrazovacího radaru, platformy pro autonomní řízení a inteligentního tepelného managementu.

Tento technologický gigant dodává automobilové čipy, senzory LiDAR a propojené technologie výrobcům automobilů, jako jsou Arcfox a Avatr Technology.

Na konci roku 2021 společnost Huawei spustila značku Aito s automobilkou Seres za účelem výroby luxusních elektromobilů. Prvním produktem je SUV Aito M9 v plné velikosti, které se bude prodávat v obchodech Huawei po celé pevninské Číně od prosince.

Tesla zůstává lídrem v čínském sektoru prémiových EV, přičemž model 3 vyrobený v Šanghaji je nejprodávanějším prémiovým EV v zemi. Americký výrobce EV však zaznamenává rostoucí konkurenci ze strany místních startupů, jako jsou Nio, XPeng a Li Auto, jejichž vozidla jsou považována za vozidla s inteligentnějšími funkcemi.