Opel Experimental Concept EV byl odhalen

Koncept crossoveru Opel Experimental s bateriovým pohonem byl oficiálně představen německou značkou, kterou v současnosti zastřešuje automobilový gigant Stellantis, čímž otevírá cestu pro další generaci sériových vozidel z hlediska designu a možné technologické integrace.

Opel Experimental EV, který má být poprvé představen veřejnosti na letošním zářijovém veletrhu IAA Mobility v Mnichově, je založen na tom, co společnost nazývá „nejmodernější platforma Stellantis BEV“, což zní hodně jako platforma STLA.

Koncept bezemisní automobilky z Russelsheimu s pohonem všech kol a systémem steer-by-wire, který umožňuje zasunutí volantu, když to není potřeba, má vnější rozměry, které jej řadí do evropského segmentu C, takže měl by být menší než Tesla Model Y, ale podobný chystanému plně elektrickému crossoveru Opel Grandland, který bude podpořen platformou STLA Medium.

„Opel Experimental nabízí pohled na připravované modely a technologie, na budoucí design, ano, na novou éru a budoucnost značky. Tento dechberoucí koncepční vůz ukazuje naši cestu vpřed a znovu ukazuje průkopnického ducha Opelu,“ řekl generální ředitel Opel Florian Huettl.

Německá značka automobilů říká, že nejvýraznějším rysem Experimental EV je úplná absence chromu v jeho elegantní siluetě, kterou nahradily světelné prvky a výrazná, vysoce kontrastní grafika, která podtrhuje proporce crossoveru kupé.

Experimental je vybaven vzduchovými klapkami vpředu a vzadu a také zadním difuzorem, který se vysouvá nebo zasouvá v závislosti na jízdních podmínkách, aby se zlepšila aerodynamická účinnost. Navíc pneumatiky – vyvinuté ve spolupráci s Goodyear – jsou vyrobeny z recyklované pryže a sedí na třízónových kolech Ronal, která dále zvyšují efektivitu díky svému aerodynamickému designu, říká Opel.

„Náš nový Opel Experimental ukazuje techničtější a ještě vyhrocenější výklad naší odvážné a jasné filozofie designu. S ním se formuje naše vize budoucnosti. Mnohé z jeho designových prvků a základní filozofie se promítnou do budoucích produkčních modelů. Design karoserie kombinuje nejlepší aerodynamiku s nezaměnitelnou siluetou. A interiér zprostředkovává intenzivní, emocionální uživatelský zážitek,“ řekl šéf designu Opel Mark Adams.

Celkově má exteriér nádech Lancie Pu+Ra HPE, která je také založena na verzi platformy STLA Stellantis, ale stojí za zmínku, že italský koncepční vůz je menší, než s čím přišel Opel.

Podrobnosti o výkonu, kapacitě baterie nebo potenciálním dojezdu nebyly oznámeny, ale vzhledem k tomu, že se jedná o čistě koncepční vůz, tyto věci nejsou příliš důležité. Specifikace následných sériových vozidel založených na Opel Experimental však budou důležitou součástí jejich potenciálního úspěchu, až se dostanou na trh.