Envision Racing se stane prvním zákaznickým týmem Jaguaru formule E a bude provozovat své technické balíčky po celou dobu platnosti pravidel Gen3.
Jaguar bude dodávat zákaznická pohonná ústrojí čínskému týmu se sídlem v Británii, který měl podobnou smlouvu v éře Gen2 2018-2022 s Audi. Je to také poprvé, co Envision pojede ve spolupráci s britským výrobcem.
Pod svou předchozí maskou jako Virgin Racing uzavřela v letech 2015 až 2018 zákaznickou smlouvu s DS Automobiles, než se pustila do aktuálního obchodu s Audi.
Envision vedl vážné diskuse s většinou ze šesti výrobců vyrábějících vozy Gen3, přičemž DS Automobiles, Porsche, Mahindra, Nissan a NIO 333 se také zaregistrovaly k novým pravidlům.
S Jaguarem však dosáhla dohody v relativně rané fázi, pravděpodobně v prosinci, a podepsala formální dohodu podle oficiálních registračních dokumentů, které naznačují, že výrobci jsou povinni dodávat soukromé subjekty.
Pro pravidla Gen3 byly nezávislým týmům nabídnuty podmínky, které jsou považovány za výhodnější než v Gen2.
We're delighted to announce that we've signed a major multi-year deal with @JaguarRacing 🤝
Two of @FIAFormulaE's most successful teams will join forces in the 2022/23 season – as we commit to the future of the sport’s exciting Gen3 era.
READ MORE: https://t.co/WQcFgvoZGW pic.twitter.com/x7pYrK2rIk
— Envision Racing (@Envision_Racing) February 8, 2022
Generální ředitel motorsportu Jaguar Land Rover a šéf týmu Jaguar FE James Barclay řekl The Race, že jeho firma měla pocit, že načasování dávalo smysl, a to jak z hlediska pravděpodobnosti, že je sami osloví, tak ze strategického hlediska.
„Je fér říci, že jsme se Sylvainem (Filippim, výkonným ředitelem Envision Racing) začali diskutovat ve skutečnosti poměrně brzy v procesu a opravdu to docela rychle začalo vypadat, že to bude ideální společné partnerství.
Pro nás je to v zásadě také o tom, že máme konkurenceschopný tým zákazníků a Envision se naprosto osvědčili.”