Jihoafrická republika plánuje na příští rok ePrix Kapského Města

Již před časem se vedení formule E nechalo slyšet, že spousta zemí projevila zájem, hostit závody série elektrických monopostů. Kromě Stuttgartu by mohlo kalendář rozšířit také jihoafrické Kapské Město.

Letos se poprvé monoposty formule E budou prohánět ulicemi jihokorejského Soulu a hlavního města Indonésie, Jakarty. Nedávno německý Bild přišel se zprávou, že by se kromě Berlína mohlo závodit také ve Stuttgartu. Údajně již zástupci Mezinárodní automobilové federace jednají s místní radnicí.

Formule E na domácí půdě Mercedesu? Z fotbalového stadionu VfB Stuttgart by se mohla stát závodní trať

Nyní informuje portál the-race.com o dalším kandidátovi na pořádání ePrix. Je jím Kapské Město, ve kterém by se mohl objevit kolotoč formule E už příští rok v únoru. Minulou středu organizátor projektu, společnost e-Movement (Pty) Ltd., oznámil, že dokončil požadovanou studii týkající se toho, zda by byli schopni závod uspořádat. Kromě toho mají připravené tři potenciální podoby okruhu, přičemž se všechny konfigurace nacházejí nedaleko stadionu, kde se konalo semifinále fotbalového mistrovství světa v roce 2010. Rovněž e-Movement potvrdil, že tuto iniciativu podporuje také automobilka Jaguar South Africa.

“Cílem studie bylo posouzení, zda je Kapské město vhodné jakožto potenciální místo pro závod formule E v nadcházejících letech. Byly přijaty tři možné rozvržení okruhu a nyní zkoumáme tyto možnosti s Kapským městem a dalšími zúčastněnými stranami,” řekl šéf e-Movement (Pty) Ltd. Ian Banner pro The Race, jenž v osmdesátých letech stál za Reutemannovým programem v motorsportu. Na tomto projektu spolupracuje s Johanem Rupertem, který se vloni umístil v žebříčku nejbohatších lidí v Kapském městě časopisu Forbes na druhém místě.

Dále Banner uvedl, že posuzovali to, jak předběžné rozložení tratě zapadá do stávající struktury města. Ve studii šlo především o to, aby okruh vyžadoval minimální stavební práce, příliš neovlivnil běžný provoz a nenarušil život občanů.

Provozním vedoucím projektu by měl být bývalý generální ředitel okruhu Kyalami a promotér posledních dvou Velkých cen Jihoafrické republiky (1992 a 1993) Dave McGregor. Právě McGregor byl jedním z lidí, jež usilovali o návrat formule 1 do Kapského Města.

South Africa Grand Prix Kyalami (rsa) 12 14 03 1993

Starosta a člen městské rady JP Smith byl s výsledkem studie spokojený: “Tato událost je více než ePrix – dává to příležitost Kapskému Městu a oblasti západního Kapského moře zaujmout v Jižní Africe pozici průkopníka v oblasti obnovitelné energie.

Tato událost by předvedla nejen přírodní krásy našeho města, ale také by jej postavila do popředí iniciativ v oblasti alternativních a zelených energií a sloužila by jako katalyzátor pro přilákání investic a vytváření pracovních míst v odvětví, kterému je předpovídán v dohledné budoucnosti velký růst.”

Barclay: “Ikonické město s úžasným zátiším skvělým místem pro závod.”

Závod by byl domácím závodem několika členů týmů formule E. Hned dva členové managementu Jaguru se v Kapském městě narodili, a to James Barclay a Gary Ekerold. “Pozitivní je, že ohledně nových lokací jako Kapské Město probíhají jednání dobře. Je to ikonické město s úžasným zátiším a pokud se tak stane, bude to skvělé místo pro závod,” nechal se slyšet Barclay v Marrákeši.

“V blízkosti stadionu Green Point se nachází velká plážová oblast zvaná Sea Point, která je opravdu pěkná a světově proslulá. Aby se z toho stalo místo pro závod, musí být pochopitelně odvedeno ještě spoustu práce.”

Formule E plánuje projednávat provizorní kalendář pro sezonu 2020/21 na setkání Světové rady motorsportu 19. června v thajském Čiang Mai. Podle The Race by měla sezona opět začínat 18. prosince v Saúdské Arábii a mělo by se jednat o premiérový závod pod umělým osvětlením.