Porsche vysvětluje Lottererův propad, Jani daleko za očekáváním

Po snovém debutu v Saúdské Arábii to šlo s formou Porsche poměrně strmě dolů a v nejlepší desítce dojeli po třech protrápených závodech až v Marrákeši, a to díky Andrému Lottererovi.

Již od začátku sezony je mezi André Lottererem a Neelem Janim obrovský výkonnostní rozdíl, přičemž veškeré body do Poháru konstruktérů získal právě Lotterer, a to i přesto, že nedokončil dva závody, zatímco Jani neviděl šachovnicovou vlajku pouze jednou.

Blíž mu nebyl Švýcar ani tentokrát, když jej Lotterer jasně porazil už v trénincích, kdy skončil na 12., resp. 13. místě. Jani byl v obou případech s markantní ztrátou dvaadvacátý.

Přestože má 99X Electric evidentně velký potenciál, tak Jani z něj zkrátka nedokáže vymáčknout maximum. Proto ani v kvalifikačních jízdách nestačil na konkurenci, včetně Lotterera, na kterého ztratil téměř jednu vteřinu. Aby toho nebylo málo, tak jeho ostré kolo bylo vyškrtnuto kvůli technickému přestupku. Výkon, který byl vyvolán z baterie, totiž neodpovídal hodnotě, jenž byla zanesena před začátkem sezony u homologované pozice plynového pedálu.

“V předchozích závodech jsme měli dobrou rychlost, ale nedokázali jsme získat odpovídající výsledky. Tady to bylo pro mě naproti tomu už od začátku náročné. Po celý víkend jsem se na brzdách necítil dobře. To musíme podrobně prozkoumat. Ještě je před námi pár závodů. I nadále budeme intenzivně pracovat a kontinuálně stoupat,” okomentoval šestatřicetiletý závodník, jenž do cíle dojel na 18. místě.

Lotterer po bezchybném kole podruhé v řadě v super pole

Lotterer v kvalifikaci zazářil, když po zajetí absolutně bezchybného kola obsadil ve čtvrté skupině druhé místo a na nejrychlejšího Maximiliana Güntera v BMW mu chybělo pouze dvacet tisícin, čímž se podruhé v řadě dostal do boje o pole position. Přestože v rozstřelu opět zrychlil, tak jeho čas stačil “jen” na třetí startovní pozici.

Start se mu však příliš nepovedl a krátce po zhasnutí světel jej překonal Nyck de Vries, nicméně třetí místo získal zpět poté, co si musel Nizozemec odpykat trest. Ačkoliv se zuby nehty bránil, tak podlehl i Vergnemu. Jelikož musel na konci závodu oproti svým soupeřům hodně šetřit energii, propadl se až na osmé místo.

“Body z Marrákeše přijímáme s radostí. Ze třetího místa bychom samozřejmě rádi byli v cíli ještě výše. Ale ve druhé polovině závodu to nebylo jednoduché.Přesto jsme se naučili spoustu věcí. Ze zkušeností, které jsme dnes nasbírali, vyvodíme správné závěry,” zkonstatoval rodák z Duisburgu, jehož slova citoval portál e-formel.de.

Že měli k dispozici konkurenceschopný vůz potvrdil i šéf týmu Amiel Lindesay: “V kvalifikaci bylo naše auto zase velmi silné. Také první polovina závodu probíhala dobře. Před koncem závodu jsme však měli našetřeno méně energie než auta okolo nás. Proto ztratil André v posledních dvou kolech půdu pod nohama. Cíl zní: dobrý výkon z kvalifikaci v budoucnosti pravidelně proměňovat v dobré výsledky v závodě.”