Kvůli problémům se softwarem da Costa přišel o vítězství

Pilot týmu Aguri António Félix da Costa je přesvědčen, že mu bylo vyfouknuto umístění na stupních vítězů. Pilot portugalské národnosti se kvalifikoval na třetím místě, ale musel odstoupil z průběžného druhého místa.

Tým Aguri stále používá univerzální motor z první sezony SRT_01E. Dalším týmem s motorem z první sezony už je jen Andretti. Výkonnostní ztráta motoru je značná, ale kvalifikační výsledek da Costy tým povzbudil a vidina lepších zítřků se stala reálnou. Vše probíhalo hladce až do osudného osmnáctého kola. Konečným vítězem se stal Sam Bird.

“Je těžké držet krok s auty s novými motory, protože jsou podstatně efektivnější. Myslel jsem si, že bych se v tomto závodě mohl dostat před Sama. Měl pomalou zastávku v boxech, kdo ví, co se mohlo stát. Opravdu jsem myslel na vítězství. Cítil jsem se dobře a na konci to mezi námi mohlo být velmi těsné,” řekl zklamaný Félix da Costa.

Scénář uplynulého závodu rozhodně není výjimkou. Podobné problémy da Costu sužovaly již několikrát.

“Nedostal jsem žádné varování o nějakém problému. Něco podobného se mi stalo už v Malajsii, to jsem byl také druhý. Desetkrát jsem se pokoušel restartoval celý systém a stalo se to znovu. Vždy jen přijde zpráva na volant, zobrazí se alarm a zaseknou se brzdy. Musí to být problém se softwarem. Odstoupil jsem v polovině závodu, a to mě mrzí.”

Pro tým Aguri to byl smolný den. I druhý pilot Salvador Durán musel odstoupit, a to kvůli kontaktu z prvního kola. Durán by tak jako tak závod nejspíš nedokončil, protože jeden ze dvou vozů poškodil již v kvalifikaci a mechanici ho nestihli opravit.